سفیر آمریکا در عراق: حمله به زیرساخت‌های انرژی اقلیم کردستان را به شدت محکوم می‌کنیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سفیر آمریکا در عراق فدرال در واکنش به حمله‌ به میدان گازی کورمور گفت: ما حمله به زیرساخت‌های انرژی اقلیم کردستان را به شدت محکوم می‌کنیم و به همکاری با دولت اقلیم کردستان و دولت عراق برای حمایت از امنیت، ثبات و حاکمیت ادامه خواهیم داد.

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان24، آلینا رومانوفسکی، سفیر ایالات متحده در عراق، در توئیتی گفت که ایالات متحده حمله به زیرساخت های انرژی در اقلیم کردستان را که منجر به کشته و زخمی شدن کارگران شد، به شدت محکوم می کند.

آلینا رومانوفسکی با قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد و از مقامات عراق خواست که این حادثه را بررسی کرده و عاملان آن را به دست عدالت بسپارند.

سفیر آمریکا در عراق همچنین بر تعهد کشورش برای ادامه‌ی همکاری با دولت اقلیم کردستان و دولت عراق برای حمایت از امنیت، ثبات و حاکمیت عراق تأکید کرد.

شایان ذکر است که در حمله پهپادی روز جمعه به میدان گازی کورمور در استان سلیمانیه‌ی اقلیم کردستان، چهار کارگر خارجی کشته و دو کارگر دیگر زخمی شدند.

این حمله باعث توقف عرضه‌ی گاز به نیروگاه ها و قطع حدود۲۵۰۰ مگاوات برق شده است.

گاز کورمور سوخت نیروگاه‌های چمچمال و اربیل را تأمین می‌کند. این نیروگاه‌ها۶۸ درصد از برق اقلیم کردستان را تأمین می‌کنند.

کد خبر 2769845

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha