سیاستی که حزب دمکرات کردستان از آن پیروی می کند، مشکلات و اختلافات زیادی در اقلیم کردستان ایجاد کرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان -گوران فتحی، عضو اتحادیه میهنی کردستان، درواکنش به هدف قرار گرفتن میدان گازی کورمور در استان سلیمانیه، گفت: سیاستی که حزب دمکرات کردستان ازآن پیروی می کند، مشکلات و اختلافات زیادی در اقلیم کردستان ایجاد کرده است.

به گزارش کردپرس، گوران فتحی، عضو اتحادیه میهنی کردستان، درگفتگو با خبرگزاری «العهد نیوز» با بیان اینکه میدان گازی کورمور نه تنها برای اقلیم کردستان، بلکه برای کل عراق میدانی مهم است، از بغداد و اربیل خواست تا از هرگونه هدف قرار دادن این میدان که در مناطق تحت کنترل اتحادیه میهنی کردستان واقع شده است، جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه سیاست اتحادیه میهنی کردستان و نزدیکی آن به دولت فدرال، باعث ایجاد اختلافاتی بین این حزب با احزاب داخلی و خارجی شده است، گفت:  بایدبین دولت‌های فدرال و اقلیم کردستان برای جلوگیری از اینگونه عملیات خرابکارانه همکاری صورت گیرد، زیرا اولین و آخرین آسیب دیدگان از این عملیات، عراق و منابع انرژی خواهند بود.

 گفتنی است که مدیریت میدان نفتی کورمور در استان سلیمانیه پیشتر از هدف قرار گرفتن میدان های نفتی و گازی تحت مدیریت شرکت اماراتی «دانا گاز» و مصدوم شدن تعدادی دراین حمله خبرداده بود.

کد خبر 2769858

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha