شعبه تخصصی صلح و سازش در اتاق بازرگانی سنندج تشکیل می شود

رئیس کل دادگستری کردستان بر عزم جدی دستگاه قضایی استان بر حمایت از واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی در راستای تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: شعبه تخصصی صلح و سازش در اتاق بازرگانی سنندج تشکیل می شود.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست های ستاد اقتصاد مقاومتی استان کردستان که در اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی سنندج برگزار شد، با اشاره به ضرورت اهتمام کارگزاران نظام در راستای تحقق شعار سال، گفت: دستگاه قضایی استان در جهت کمک و حمایت به فعالین اقتصادی در راستای پیشرفت و توسعه استان تمام تلاش خود را انجام خواهد داد.

وی اظهار کرد: ایجاد اشتغال و درآمد پایدار و کمک به معیشت خانواده ، زمینه ساز ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه است  .

رئیس کل دادگستری کردستان افزود: از سیاست های کلی دستگاه قضایی به لحاظ افزایش ورودی پرونده ها به دادگستری، برون سپاری و قضا زدایی است و از اقدامات شاخص در این زمینه، ایجاد کمیسیون های شبه قضایی است که وظیفه عضو قضایی در کمیسیون های مربوطه، انطباق نظرات فنی و تخصصی در حوزه های مختلف با مقررات قانونی است که بدیهی است در این کمیسیون ها نیز باید تحقق و اجرای شعار سال مورد توجه جدی باشد.

حجت الاسلام حسینی از تشکیل شعبه تخصصی صلح و سازش در اتاق بازرگانی سنندج خبر داد و ادامه داد: در حوزه داوری، وظیفه ساماندهی مراکز داوری خصوصی بر عهده مرکز حل اختلاف قوه قضاییه است و دعاوی و اختلافات مربوط به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی پیش از تشکیل پرونده در دادگستری در اتاق داوری و یا شعبه تخصصی شورای حل اختلاف رسیدگی می شود.

وی با تاکید بر انطباق اقدامات فعالین اقتصادی با قوانین و مقررات، یادآور شد: فعالین اقتصادی باید هم در حوزه تنظیم قراردادها و مراودات مالی و هم در حوزه دفاع در پرونده های قضایی تشکیل شده لزوما از مشاوره وکلاء و حقوقدانان استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری کردستان با تقدیر از زحمات صلح یاران حوزه تولید و صنعت در به سازش رساندن ۱۰۲ مورد اختلاف واحدهای تولیدی در سال ۱۴۰۲، استفاده از  ظرفیت شورای حل اختلاف و صلح یاران را هم در کاهش هزینه و هم اتلاف وقت واحدهای تولیدی و در نهایت رضایتمندی طرفین دعوی موثر دانست.

حجت الاسلام حسینی با تقدیر از اقدام اتاق بازرگانی استان در جهت ایجاد بانک اطلاعاتی از مشکلات واحدهای تولیدی در سطح استان بر تکمیل این بانک اطلاعاتی به تفکیک شهرستان های استان و ارسال نسخه ای از آن به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تاکید کرد.

وی بیان کرد: تحقق شعار سال به عنوان یک گفتمان باید مورد توجه تمامی دستگاه ها و نهادها باشد و دستگاه قضایی استان نیز با محوریت دادستانی و بازرسی کل استان با هرگونه ترک فعل مدیران در این راستا برخورد قانونی خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان در راستای توسعه استان با محوریت جهش تولید و همچنین ایجاد اعتماد واحدهای تولیدی به دستگاه های حاکمیتی و مضافا تحقق امنیت سرمایه گذاری در استان بر اساس قوانین و مقررات از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: در حال حاضر ۳ کمیته قضایی – کارشناسی و تلفیقی (قضایی و کارشناسی) در ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان پیگیر حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان هستند.

بهادر اسدی معاون حل اختلاف استان کردستان نیز در این جلسه از صدور ۵۴ پروانه رسمی داوری در استان خبر داد و افزود: تشکیل شعبه تخصصی صلح و سازش در اتاق بازرگانی سنندج کمک شایانی به اقتصاد و توسعه استان خواهد کرد.

علی اکبر عبدالملکی رئیس اتاق بازرگانی سنندج نیز در این جلسه از تشکیل بنیاد توسعه استان کردستان خبر داد و ادامه داد: در این بنیاد ۴۲ محور اساسی در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید و سرمایه گذاری تعریف شده است.

کد خبر 2770357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha