نمایندگان باتجربه، عین باتجربه‌ها رفتار کنند/ مصطفی بیگی

سرویس ایلام - تجارب تلخ گذشته کاری کرد که سر همه ما به سنگ عبرت بخورد و دعا می‌کنیم که در این راه، سر هر سه نماینده استان نیز به سنگ خورده باشد تا سنگ‌های این راه چهار ساله مجددا به سر مردم نخورد. سنگ‌هایی که متعصبین داعیه ایل‌گرایی یا بهتر بگوییم (کاسبان ایل‌پرستی) بارها و بارها بر سر ایلام و ایلامی کوبیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، این دوره از مجلس برای ایلامیان یک نقطه عطف و تاریخی به‌شمار می‌رود و یک آزمون بزرگ برای اینکه نمایندگان استان نشان بدهند که ایلامیان نیز دارای شخصیت ملی هستند چرا که ایلامیان با انتخاب مجدد دو نماینده با پیشینه‌ی نمایندگی ثابت کردند که به حدی از درک والای سیاسی رسیده‌اند که بفهمند برای اینکه ایلام هم ثابت کند که دارای شخصیت ملی است باید فرزندان سیاسی‌اش را یکبار مصرف فرض نکند.

زمزمه‌هایی که ما در تهران می‌شنویم حاکی از آن است که دکتر همتی رایزنی‌هایی را برای ایجاد هماهنگی حداکثری بین نمایندگان استان آغاز کرده است و اینجانب به نوبه‌ی خود از ایشان تشکر ویژه دارم و البته ناگفته نماند که انتظار هم همین است چرا که سعه‌ی صدر و تجربه‌های ملی بیشتر و هر آنچه که اسباب بزرگی یک نماینده‌ی مجلس را فراهم می‌کند در ایشان جمع است و به قولی (آنچه خوبان _همه_ دارند به‌یکجا دارد)

و اما بعد

انتظار می‌رود خانم دکتر فلاحی که در دوره‌ی قبل هم نشان داد رگه‌هایی از ملی‌شدن را در وجودش دارد (چنان که در شواهد مندرج در جستاری کوتاه از اینجانب و در ایام انتخابات بازنشر داده شد) این‌بار به واسطه‌ی انتظار بیشتری که از ایشان می‌رود نقشی اساسی در ایجاد هماهنگی بین نمایندگان ایجاد نماید.

دکتر چراغی دیگر نماینده استان علیرغم اینکه اولین دوره‌ی حضورش در مجلس را آغاز کرده، به دلیل اساسی زیر نقشی بی‌بدیل را می‌تواند ایفا کند:

او می‌تواند نخ نامرئی و نامبارک شمال_جنوب که باعت ایجاد تفرقه بین اداریون ایلام شده را برای رضای خدا قطع کند و با این ریسمان پوسیده به ته چاه ویل کاسبان تفرقه نیفتد و پاشنه‌ی آشیل ایجاد هماهنگی بین نمایندگان این دوره باشد.

تجارب تلخ گذشته کاری کرد که سر همه ما به سنگ عبرت بخورد و دعا می‌کنیم که در این راه، سر هر سه نماینده استان نیز به سنگ خورده باشد تا سنگ‌های این راه چهار ساله مجددا به سر مردم نخورد.

سنگ‌هایی که متعصبین داعیه ایلگرایی یا بهتر بگوییم (کاسبان ایل‌پرستی) بارها و بارها بر سر ایلام و ایلامی کوبیده‌اند؛

سنگ‌هایی که کاسبان انتخابات در سنوات ماضی بر سر ایلام و ایلامی زدند؛

سنگ‌هایی که کاسبان پست و مقام بر سر ایلام و ایلامی زدند؛

سنگ‌هایی که کاسبان رانت و رانت‌بازی بر سر ایلام و ایلامی زدند؛

سنگ‌هایی که بر سر راه توسعه استان ایلام نهادند؛

ان‌شاءالله که تعهد و شور و شعور سیاسی هر سه نماینده استان در این دوره از همه ما بیشتر باشد و آنان طرحی نو دراندازند تا تجارب تلخ شکست در ادوار گذشته تکرار نشود و مردمی که (آن)ی دیگرگونه در وجود آنان دیده‌اند و بار سنگین (طرحی نو) ترسیم کردن را به امانت بر دوش آنان نهاده‌اند از کرده‌ی خود خرسند شوند.

ان‌شاءالله که هر سه نماینده‌ استان و به‌ویژه دکتر همتی و دکتر فلاحی که برای دومین بار در معرض آزمون مردمی قرار گرفته‌اند پاسخی درخور به اعتماد همه‌ی ایلامیان بدهند و نشان بدهند که نماینده‌ی ایلام و ایلامی با رفتاری فراایلی هستند و همانگونه که آنان بیش از آرای شهرستان زادگاه خود در سایر شهرستانها رای کسب کردند و آنانی که هم‌ایل آنان نبوده‌اند نیز با هزاران امید و آرزو به آنان رای دادند را ناامید نکنند.

و اما بعد

از هم‌ایلی‌ها و بستگان هر سه نماینده‌ی استان برادرانه خواهش می‌کنم که دور و بر این عزیزان را شلوغ نکنند و برای خاطر رضای خدا اجازه بدهند که آنان با فراغ بال به خدمت‌رسانی خود ادامه دهند و به هم‌استان‌های خود خدمت بیشتری ارائه کنند چرا که این مردم بیش از هر هموطن دیگری لایق خدمتند.

امید است همه‌ی ایلامیان چهار سال دیگر که عملکرد هر سه نماینده خود را قضاوت خواهند کرد سرافرازانه بگویند که انتخاب موفقی داشته‌اند و همه‌ی ایران رشد شخصیت ملی ایلام و ایلامی را باور نماید.

کد خبر 2770379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha