رگبار باران دوباره در آذربایجان غربی شروع می شود

رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی از ورود سامانه بارشی جدید در استان از امروز خبر داد و گفت: برای این نوع مخاطره رگبار متناوب باران و رعد و برق و در نقاط مستعد بارش تگرگ و حتی تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار کردپرس، مهدی صابری در این باره اظهار کرد: طبق بررسی آخرین الگوهای پیشیابی و با فعالیت امواج تراز میانی جو برای وضعیت جوی استان هشدار هواشناسی سطح زرد صادر می‌شود.

صابری افزود: رگبار باران رعد و برق همراه با وزش باد گاهی شدید و احتمال گرد و خاک از امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه شروع شده و تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد:این نوع مخاطره رگبار متناوب باران و رعد و برق و در نقاط مستعد بارش تگرگ و حتی تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: منطقه اثر این سامانه کلیه مناطق استان به ویژه نیمه شمالی استان خواهد بود.

او تاکید کرد: احتمال آبگرفتگی معابر سیلابی شدن رودخانه‌ها احتمال برخورد صاعقه و خسارت به سازه‌های موقت وجود دارد، لذا دستگاه‌های اجرایی برای آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیرها آمادگی داشته باشند. همچنین شهروندان از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیرها و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.

کد خبر 2770390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha