بحران سوریه و موضع دولت دمشق در قبال آن

سرویس سوریه - دفتر ارتباطات MSD در نشستی به راه‌حل سیاسی بحران سوریه و موضع دولت دمشق در مورد حل بحران این کشور پرداخت.

به گزارش کردپرس، دفتر ارتباطات مجلس سوریه دموکراتیک(MSD) با برگزاری نشستی در ساختمان این مجلس در رقه به راه‌حل سیاسی بحران سوریه و موضع دولت دمشق در مورد  حل بحران این کشور پرداخت.

به نوشته آژانس خبری هاوار، دفتر ارتباطات MSD نشستی را با موضوع تحولات سیاسی در جهان، خاورمیانه به ویژه در مناطق شمال و شرق سوریه و دیدگاه MSD در مورد حل بحران سوریه برگزار کرد.

این نشست در ساختمان MSD در رقه با حضور اعضای دفتر ارتباطات MSD، اعضای حزب اتحاد دموکراتیک (PYD)، حزب سوریه آینده، نمایندگانی از نهادهای زنان و جوانان کانتون و بسیاری از دانشجویان برگزار شد.

«حسن محمدعلی» یکی از اعضای دفتر ارتباطات MSD در این نشست سخنرانی کرد.

«حسن محمدعلی» درباره تحولات سیاسی و نظامی جهان و تأثیرات آن بر بحران سوریه، مناطق شمال و شرق سوریه، چگونگی پایان دادن به مسئله سوریه و حل بحران این کشور سخنرانی کرد.

«حسن محمدعلی» تصریح کرد که MSD همچنان برای حل بحران سوریه از طریق گفتگوی سوری-سوری تلاش می‌کند و موضع MSD در قبال حل بحران سوریه پایدار است.

علی در ادامه به تلاش MSD برای برگزاری کنگره ملی نیروهای اپوزوسیون و افراد دموکراتیک در سطح سوریه اشاره کرد.

علی درباره تلاش MSD برای حل بحران و موضع دولت دمشق نیز گفت: «ما با دولت دمشق تماس گرفته‌ایم اما آنها راه‌حل سیاسی برای سوریه نمی‌خواهند، ما استراتژی فشار بر دولت دمشق را اجرا می‌کنیم. زیرا مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه می‌تواند بحران سوریه را حل کند.»

سپس شرکت کنندگان به بحث و تبادل نظر پرداختند. در این گفتگوها به حل بحران سوریه از طریق بیانیه راه‌حل سیاسی در سوریه AANES، حمایت از بخش‌های آموزشی و بهداشتی، فعال کردن نقش دانشجویان دانشگاه‌ها در فعالیت‌های سیاسی و بهبود وضعیت منطقه تاکید شد.

کد خبر 2770513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha