ارسال اعتبارات مالی اقلیم شرط تحویل درآمدهای غیرنفتی به بغداد است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان اعلام کرد: «دولت اقلیم آماده تحویل درآمدهای غیرنفتی است مشروط بر اینکه بودجه عملیاتی، بودجه سرمایه‌گذاری و تمام اعتبارات مالی  اقلیم کردستان بجز حقوق به اقلیم کردستان ارسال شود».

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری «آوینه»، قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان در شهر حلبچه در اظهاراتی به خبرنگاران گفت: «هیئت وزرا تصمیم گرفته‌اند که تیم خود را برای مذاکره بر سر تحویل درآمدهای غیرنفتی مطابق قانون اساسی، به بغداد بفرستیم».

معاون نخست وزیر اقلیم کردستان اعلام کرد: «دولت اقلیم آماده تحویل درآمدهای غیرنفتی است مشروط بر اینکه بودجه عملیاتی، بودجه سرمایه‌گذاری و تمام اعتبارات مالی اقلیم کردستان به جز حقوق به اقلیم کردستان ارسال شود».

قباد طالبانی تصریح کرد که تمام دستورات لازم در خصوص حقوق کارمندان صادر شده و نخست وزیر عراق اعلام کرده است که مشکل حقوق رفع شده و دادگاه فدرال به آن رسیدگی کرده است، یکسری مسائل فنی باقی مانده که فکر می‌کنم به راحتی حل و فصل خواهند شد.

وی همچنین گفت که دولت اقلیم کردستان 10 سال است که با مشکل حقوق کارمندانش دست و پنجه نرم می‌کند، بنابراین اگر بتوانیم به توافق جامع تری با بغداد برسیم، باید بودجه عملیاتی و سرمایه‌گذاری به اقلیم کردستان ارسال و پروژه ها از سرگرفته شوند.

کد خبر 2770520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha