دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال بر سر جداول بودجه 2024 به توافق رسیدند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- در نشست اخیر هیئت اقلیم کردستان با دولت فدرال عراق، درخصوص جداول بودجه سال 2024 به توافق رسیدند و هیئت اقلیم آخرین پیام دولت فدرال در مورد مسئله حقوق کارمندان را دریافت کرد.

به گزارش کردپرس، یک منبع از هیئت اقلیم کردستان به کانال8 گفت که هدف از سفر هیئت اقلیم کردستان به بغداد گفتگو و مذاکره بر سر سهم بودجه است.

وی افزود: «این هیئت با وزارتخانه های ذیربط دولت عراق با حضور چهار وزیر در کابینه دولت سودانی دیدار کرده و درخصوص جداول بودجه سال 2024 به توافق رسیده‌اند».

این منبع همچنین گفت که به صورت کاملاً واضح و روشن به هیئت دولت اقلیم کردستان اعلام شده که آنها با حقوق کارمندان اقلیم طبق حکم دادگاه فدرال تعامل خواهند کرد و این تضمین شده است، همچنین درخصوص موضوعات دیگر مربوط به بودجه توافقای حاصل شده است.

این منبع درمورد موضوع نفت و درآمدهای غیرنفتی گفت: «دولت فدرال به هئیت اقلیم گفته که "طبق آنچه که در لایحه بودجه آمده است با موضوع نفت برخورد خواهد شد" و هیئت اقلیم نیز موافقت خود را در این مورد اعلام کردند». وی همچنین افزود که درخصوص درآمدهای غیرنفتی تعدادی پیشتهاداتی مطرح شد و توافقات اولیه در این باره حاصل شده است.

به گفته این منبع، با حصول توافقات و تفاهمات لازم، محمد شیاع سودانی، نخست وزیر عراق، با موافقت اقلیم کردستان، لایحه بودجه را به مجلس نمایندگان ارسال خواهد کرد.

هفته گذشته هیئت دولت اقلیم کردستان با ریاست آوات شیخ جناب وارد بغداد شد و در این مدت نشست های متعددی با دولت فدرال داشتند.

دولت عراق قرار بود هفته گذشته جدول بودجه سال 2024 را به مجلس نمایندگان ارسال کند، اما محمد شیاع سودانی تصمیم گرفت که تحویل جداول بودجه را تا قبل از رسیدن به توافق، به یکشنبه 19 مه 2024 به تعویق بیندازد.

سهم اقلیم کردستان در قانون بودجه عمومی عراق 12.67 درصد تعیین شده است.

کد خبر 2770670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha