معدن طلای داشکسن قروه آلودگی محیطی ندارد

استاندار کردستان گفت: فعالیت معدن طلای داشکسن قروه آلودگی محیطی ندارد و اگر نمایندگان این ادعا را داشته باشند آمادگی داریم فرآیندهای آزمایشگاهی این موضوع را دوباره انجام دهیم.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در مراسم اختتامیه طرح تحول زمین شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی استان کردستان، در پاسخ به صحبت های محمدرسول شیخی زاده، نماینده منتخب مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، گفت: اجرای تحول تحول زمین شناسی در استان جهت بررسی وضعیت پهنه های استان لازم بود که خوشبختانه ذخایر قطعی مواد معدنی در استان ۲ برابر شده و به بیش از ۱.۱ میلیارد تن رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه ها و گلایه های همیشگی در بهره برداری از ذخایر معدنی، خام فروشی است، اظهار کرد: فعالیت معدن طلای داشکسن قروه هیچ آلودگی ندارد و اگر نمایندگان این ادعا را داشته باشند آمادگی داریم فرآیندهای آزمایشگاهی این موضوع را دوباره انجام دهیم.

استاندار کردستان افزود: در ۲ سال گذشته، ۳ مرتبه مراکزی که هیچ گونه ارتباطی با معادن ندارند، اقدام به انجام آزمایش ها و بررسی هایی در زمینه آلودگی ناشی از معدن و تاثیر آن بر سلامتی مردم روستاهای اطراف آن کردند.

زارعی کوشا ادامه داد: در قانون فعالیت معادن نقص هایی وجود دارد که از نمایندگان انتظار داریم مشکلات و نقض قانون معادن بررسی و اصلاح شود.

وی با تاکید بر اینک سلامت مردم و امنیت از اولویت های مسئولان استان است، یادآور شد: بدون شک مردم از این اکتشافات خوشحال می شوند چرا که سبب اشتغالزایی و توسعه سرمایه گذاری می شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه با کمک وزارت صنعت معدن و تجارت و ورود بخش خصوصی ۶۳ همت سرمایه گذاری در زنجیره فولاد سرمایه گذاری انجام شده است، بیان کرد: دهه ۷۰ ذوب آهن قروه با تولید چدن و اشتغالزایی ۵۵۰ نفر ایجاد و سال ۱۳۹۰ هم تعطیل شد و به تملک بانک سپه درآمد و تا سال گذشته این واحد پنج مرتبه به مزایده گذاشته شد ولی هیچ سرمایه گذاری تمایل به شرکت در مزایده نداشت.

زارعی کوشا گفت: سال گذشته بعد از پیگیری های انجام شده مزایده با حضور ۲ شرکت کننده برگزار شد و هم اکنون سرمایه گذار در حال سرمایه گذاری زنجیره فولاد با پنج همت سرمایه گذاری بدون تسهیلات دولتی است.

کد خبر 2770690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha