حملات ترکیه به کردهای سوریه افزایش یافته است

سرویس سوریه - TEV-DEM از افزایش حملات ترکیه به شمال و شرق سوریه با سوء استفاده این دولت از سکوت جامعه بین‌المللی خبر داد.

به گزارش کردپرس، جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM)با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت ترکیه با سوء استفاده از سکوت بین‌المللی، حملات خود را به شمال و شرق سوریه افزایش داده است.

به نوشته آژانس خبری فرات، TEV-DEM بیانیه‌ای مکتوب در رابطه با حملات ارتش ترکیه به شمال و شرق سوریه منتشر کرد.

جنبش جامعه دموکراتیک در بیانیه خود اظهار داشت که دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن در روزهای اخیر روستاهای کانتون عفرین-شهبا و کانتون منبج را بمباران کرده‌اند.

در این بیانیه تاکید شد که تعداد زیادی غیرنظامی از جمله کودکان در روستای سموقای شهبا زخمی شده‌اند.

در بیانیه TEV-DEMهمچنین تصریح شد: «دولت ترکیه سیاست حمله به همه چیز را دنبال می‌کند. این سیاست ادامه سیاست نسل‌کشی سیاسی علیه مردم کردستان سوریه است. این به معنای تخریب و سوزاندن زیرساخت‌های کشاورزی، نابودی اقتصاد اجتماعی و تضعیف محصولات کشاورزی است. هدفش شکستن اراده شهروندان و سلب حق حیات آنهاست.»

جنبش جامعه دموکراتیک در ادامه با بیان اینکه آوارگان کانتون عفرین-شهبا در برابر حملات دولت ترکیه و محاصره دولت دمشق مقاومت کردند، گفت: «دولت ترکیه حملات خود را برای انتقام از اراده و مقاومت انجام می‌دهد و اراده و مقاومت اساس زندگی آزاد است.»

در پایان بیانیه TEV-DEM از جامعه جهانی خواسته شد تا بر دولت ترکیه برای توقف حملات و اقدامتش علیه مردم منطقه فشار آورده شود زیرا که دولت ترکیه از سکوت بین‌المللی سوء استفاده می‌کند و حملات خود را علیه مردم این منطقه افزایش می‌دهد.

کد خبر 2770693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha