ساختار و ترکیب نیروهای امنیتی-نظامی اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- بر اساس تحقیقات موسسه کردستان واچ، حزب دموکرات کردستان عراق 6 واحد نیروی امنیتی-نظامی و اتحادیه میهنی 5 واحد نیروی امنیتی-نظامی دارند و یک واحد 84000 نفری نیز تحت امر وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق است.

به گزارش کردپرس، دو حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان، به عنوان احزاب حاکم اقلیم کردستان از سال 1991، دارای واحدهای مختلف نظامی و امنیتی هستند. در واقع، اکثر نیروهای امنیتی-نظامی اقلیم کردستان عراق وابسته به این دو حزب حاکم هستند.

موسسه کردستان واچ در واشنگتن، در تحقیقی پیرامون ساختار و ترکیب نیروهای امنیتی-نظامی اقلیم کردستان به بررسی تعداد نفرات واحدهای مختلف نظامی-امنیتی وابسته به این دو حزب و نیز نیروهای تحت امر وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق پرداخته است.

بر اساس این تحقیق تعداد نیروهای نظامی-امنیتی اقلیم کردستان عراق 297000 نفر است که حزب دموکرات کردستان عراق با داشتن 132000 نفر نیروی نظامی-امنیتی، 44.4 درصد نیروها را در اختیار دارد. این حزب دارای 6 واحد نیروی نظامی-امنیتی به نام های یگان 80، نیروهای زِرَوانی، یگان پیشمرگ روژ، نیروهای دفاعی ایزدخان، تیپ جزیره و فرماندهی نیروهای شنگال است.

بر اساس گزارش این موسسه، اتحادیه میهنی کردستان نیز دارای 81000 نیروی نظامی است که 27.3 درصد نیروهای نظامی-امنیتی اقلیم کردستان را تشکیل می دهد. این حزب نیز دارای 5 واحد نیروی نظامی-امنیتی مجزا به نام های یگان 70، نیروی دفاعی اضطراری، نیروهای ضدترور، فرماندهی نیروهای اتحادیه میهنی و نیروهای امنیتی اتحادیه میهنی است.

همچنین تاکنون 84000 تن از نیروهای حزب دموکرات و اتحادیه میهنی به وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان الحاق شده اند که فقط 28.3 درصد نیروهای نظامی اقلیم کردستان را تشکیل می دهد. بخشی از حقوق و تجهیزات مورد نیاز نیروهای تحت امر وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان توسط آمریکا تامین می شود. آمریکا و چند کشور غربی از جمله آلمان و انگلیس حکومت اقلیم کردستان را برای پایان حضور نیروهای نظامی حزبی و الحاق همه نیروها به وزارت پیشمرگ تحت فشار قرار داده اند. با این حال، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است این دو حزب به دلیل داشتن اختلافات عمیق حاضر به اجرای کامل برنامه ایجاد اصلاحات در وزارت پیشمرگ و الحاق همه نیروها به وزارت پیشمرگ نیستند.

کد خبر 2770792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha