از دست دادن آقای رئیسی و وزیر امور خارجه لطمه بزرگی به ایران و منطقه وارد می‌کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان گفت: «از دست دادن رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و همراهان آنها لطمه بزرگی به ایران و منطقه وارد خواهد کرد». وی افزود: «ما برای یک استقبال عمومی باشکوه از رئیس جمهور فقید ایران تدارک دیده بودیم».

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان24، فاضل میرانی، رئیس کمیته اجرایی دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان، با همراهی تعدادی از اعضای دفتر سیاسی و کمیته مرکزی؛ برای شرکت در مراسم تشیع پیکر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید ایران، وزیر امور خارجه و همراهانشان که در سانحه سقوط بالگرد جان باختند، به کنسولگری ایران رفت.

میرانی در اظهاراتی بیان کرد: «از دست دادن رئیس جمهور ایران، وزیر امور خارجه این کشور و همراهانشان لطمات زیادی به ایران و منطقه وارد می کند زیرا ایران نقش مهمی در این منطقه دارد، خصوصا که عراق و اقلیم کردستان نیز همسایگان تاریخی و جغرافیایی ایران هستند».

فاضل میرانی با بیان اینکه ایران مثل همه کشورهای دنیا ویژگی‌های خاص خود را دارد، هم مرجعیت دارند و هم کشوری شناخته شده است، گفت: «امیدواریم این آخرین ضایعه برای جمهوری اسلامی ایران باشد، ما بار دیگر از طریق کنسولگری آنها در اربیل به ملت ایران و خانواده قربانیان تسلیت می‌گوییم».

نصرالله رشنودی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل روز دوشنبه در گفتگو با کردستان 24 گفت: «ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران قرار بود هفته آینده به عراق و اقلیم کردستان سفر کند و ما درحال انجام تدارکات سفر ایشان بودیم، اما متأسفانه بالگرد حامل ایشان سقوط کرد و نتوانستند بیایند».

مسئول کمیته اجرایی دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان افزود: «ما برای یک استقبال عمومی باشکوه از رئیس جمهور فقید ایران، تدارک دیده بودیم که متأسفانه به رحمت خدا رفتند».

کد خبر 2770813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha