آزادسازی خرمشهر نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان گفت: آزادسازی خرمشهر نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و جنگ تحمیلی را می توان به ۲ بخش قبل از آزادسازی و بعد از آزادسازی خرمشهر تقسیم کرد.

به گزارش کرد پرس، سرهنگ علی کلوندی در نشست خبری با رسانه های کردستان که با موضوع سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان در سانحه هوایی بالگرد، گفت: آزادسازی خرمشهر نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

وی اظهار کرد: جنگ تحمیلی را می توان به ۲ بخش قبل از آزادسازی و بعد از آزادسازی خرمشهر تقسیم کرد که ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از خاک کشور که به تصرف دشمن در آمده بود، توسط رزمندگان اسلام بازپس گرفته شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان افزود: پس از این پیروزی بزرگ، دشمن در بسیاری دیگر از عملیات های نظامی شکست خورد و حتی در حوزه قدرت سیاسی در منطقه نیز برای ما بسیار دست آورد بالایی در آن دوران داشت.

سرهنگ کلوندی ادامه داد: از همین رو با هدف گسترش و توسعه فرهنگ دفاع مقدس و اشاعه و ترویج دست آوردهای جنگ برای نسل های جدید باید برنامه هایی را اجرا کرد که تبیین این دستاوردها در این دوران بهترین زمان است.

وی یادآور شد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند انسجام بین نیروهای مسلح و مردم هستیم چرا که همانند دوران دفاع مقدس نمی توان در مقابله با دشمن، نقش مردم و پشتیبانی آنان را نادیده گرفت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان بیان کرد: تبیین نقش مردم، الگوگیری از خلقیات شهدا و بهره گیری از تجربه ایثارگران می تواند بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی کند.

سرهنگ کلوندی با بیان اینکه برنامه های دفاع مقدس امسال با شعار «در راه فتح قله ایم» برگزار می شود، گفت: تمام برنامه های تدوین شده در طول سال با محوریت این شعار و با حضور مستقیم مردم برگزار می شود.

وی اظهار کرد: حضور و سخنرانی در نماز جمعه، فضاسازی محیطی، عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدا، برگزاری یادواره های شهدا به ویژه شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر که ۱۱ شهید از استان کردستان تقدیم این عملیات شده و اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم از جمله برنامه های این روز است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان افزود: رژه موتوری، تبیین نقش دانشجویان و اقشار در دوران دفاع مقدس در دانشگاه ها، تبیین نقش زنان در جنگ تحمیلی و برپایی میز خدمت بخش دیگری از برنامه های سوم خرداد است.

کد خبر 2770832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha