وضعیت کردستان در حوزه سیستم حمل و نقل عمومی بسیار ضعیف است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: با تمام تلاش هایی که در راستای کاهش حوادث جاده ای در استان رقم خورده، اما باید گفت که وضعیت کردستان در حوزه سیستم حمل و نقل عمومی بسیار ضعیف است.

به گزارش کرد پرس، کیومرث حبیبی در مراسم بهره برداری از پروژه بارگیری و حمل و نقل ریلی گندم و کالاهای اساسی استان کردستان در ایستگاه راه آهن سنندج، گفت: برای اتمام پروژه راه آهن سنندج ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد و در گذشته نیز یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر به این پروژه اختصاص داده شده بود.

وی اظهار کرد: یکی از آثار اقدامات ارزشمند شهید رئیسی پروژه راه آهن سنندج به همدان است که روز به روز نقش موثرتری در توسعه استان کردستان ایفا می کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: در دوران ریاست جمهوری شهید رییسی ۲ استراتژی وجود داشت یکی از آن ها در مورد بودجه استان ها و کشور و باز گذاشتن دست مدیریت عالی استان ها در تخصیص بودجه ها بود.

حبیبی ادامه داد: دومین استراتژی موثر دوران شهید رئیسی اتمام پروژه های نیمه تمام کشور و استان ها بوده است، زیرا تا زمانی که این پروژه ها به اتمام نرسند، مردم از آنها نفع و بهره ای نخواهند برد.

وی یادآور شد: با تمام تلاش هایی که در راستای کاهش حوادث جاده ای در استان رقم خورده، اما باید گفت که وضعیت کردستان در حوزه سیستم حمل و نقل عمومی بسیار ضعیف است و به دلیل اشتباهات تاریخی گذشته نیز در حوزه حمل و نقل ریلی کاری صورت نگرفته بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بیان کرد: استان کردستان یکی از پرریسک ترین جاده های کشور را دارد و با تمام تلاش هایی که در راستای کاهش آمار مرگ و میر در استان صورت گرفته، همین پروژه حمل و نقل ریلی که قادر به جا به جایی هزار تن کالا است، می تواند نقش موثری را در استان در بحث کاهش حوادث جاده ای ایفا کند.

حبیبی گفت: در ایستگاه حمل بار راه آهن سنندج برای اولین سال ٨۰۰ هزار تن کالا جا به جا می شود که در حال حاضر ٤۰۰ هزار تن سیمان از این ایستگاه جا به جا می شود.

کد خبر 2771057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha