دولت اقلیم کردستان اعلام کرد که برای اولین بار نصف درآمدهای داخلی را به دولت عراق واگذار کرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وزارت دارایی و اقتصاد دولت اقلیم کردستان اعلام کرد که 50 درصد درآمد داخلی ماه فوریه سال جاری را به دولت فدرال ارسال کرده و این اقدام در چاچوب توافقاتی بوده که با بغداد در ازای ارسال حقوق کارمندان حاصل شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از صدای آمریکا، وزارت دارایی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که مبلغ 85 میلیارد و 199 میلیون و 634 هزار دینار درآمد داخلی اقلیم کردستان برای ماه فوریه 2024 به صورت نقدی به حساب بانکی وزارت دارایی دولت فدرال عراق در شعبه اربیل بانک مرکزی عراق واریز شده است.

این اقدام دولت اقلیم درحالی صورت گرفته که بحران اقتصادی در اکثر بخشهای حساس از حقوق شهروندان گرفته تا احیای بازارها، جاده ها، فعالسازی پروژه ها و آغاز پروژه های جدید، کاملاً محسوس است.

همچنین نیروهای پیشمرگه و نیروهای امنیتی دیگر تاکنون حقوق ماه آوریل  را دریافت نکرده اند و زمان پرداخت حقوق ماه مه کلیه کارمندان اقلیم هم نامشخص است.

مسرور بارزانی، رئیس دولت اقلیم کردستان، در جریان شرکت در مراسمی در رانیه که با حضور قباد طالبانی، معاون نخست وزیر، به مناسبت افتتاح پل دربند رانیه برگزار شد، از صبر و مقاومت شهروندان اقلیم کردستان برای گذر از اوضاع بحرانی و سخت اقتصادی و مالی چند سال اخیر تشکر کرد و گفت: «من به طور مداوم با نخست وزیر عراق در تماس هستم و هیأت های مذاکره کننده نیز همچنان در تلاش برای رفع موانع می‌باشند و معتقدیم، که خواهیم توانست درکنار هم، با عمل به قانون اساسی و در راستای منافع عموم شهروندان، ثروت و منابع عراق و اقلیم کردستان را برای خدمت به شهروندان و پیشرفت سطح خدمات به کار گیریم و موقعیت اقتصادی عراق و اقلیم کردستان را در منطقه ارتقا دهیم».

رئیس دولت اقلیم در طول سخنرانی خود در مراسم افتتاح پل دربند رانیه اشاره کرد: «در چند سال گذشته باوجود اوضاع سخت مالی و بحرانهایی که دولت با آنها مواجه بوده، تلاش کرده‌ایم باتوجه به توانایی های اقتصادی و مالی که در اختیار داریم، با همکاری و همیاری بخش خصوصی، چندین پروژه مهم در حوزه زیرساختهای اقتصادی و به ویژه ساخت پل و جاده را به انجام برسانیم».

کد خبر 2771062

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha