آمادگی آمریکا برای رفع تحریم‌های سوریه در صورت حل بحران این کشور

سرویس سوریه - «لیندا گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل از آمادگی این کشور برای رفع تحریم‌های سوریه در صورت پیشرفت در حل بحران این کشور خبر داد با این حال «گیر پدرسن» نماینده سازمان ملل در امور سوریه هشدار داد که عدم وجود راه‌حل سیاسی باعث افزایش بحران در سوریه خواهد شد.

به گزارش کردپرس، «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد که کشورش آماده است در صورت پیشرفت در حل بحران سوریه درباره رفع تحریم‌ها علیه این کشور گفتگو کند با این حال، «گیر پدرسن» نماینده سازمان ملل در امور سوریه نیز هشدار داد که «عدم وجود راه‌حل سیاسی باعث افزایش بحران در سوریه خواهد شد».

به نوشته آژانس خبری هاوار، «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت برای سوریه اظهار داشت: «زمان آن فرا رسیده که دولت سوریه با حسن نیت با اپوزوسیون این کشور برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی و بازگشت به کمیته قانون اساسی مذاکره کند.»

لیندا گرینفیلد همچنین تاکید کرد که ایالات متحده در صورت پیشرفت در حل بحران سوریه حاضر است درباره لغو تحریم‌ها علیه سوریه گفتگو کند.

آمادگی آمریکا برای رفع تحریم‌های سوریه در صورت حل بحران این کشور

«پدرسن» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز در این نشست به بررسی وضعیت سوریه پرداخت و تصریح کرد: « نبود راه‌حل سیاسی در سوریه باعث افزایش رنج مردم سوریه و افزایش هرج و مرج در منطقه می‌شود.»

پدرسن ادامه داد: «ما به توقف جنگ در جبهه‌های بحرانی  نیازمندیم، سخن اصلی من این است که بحران گره خورده و عمیق تا پایان ادامه نخواهد داشت و باید افق سیاسی برای حل آن وجود داشته باشد.»

پدرسن همچنین خاطرنشان کرد: «هیچ طرفی نمی تواند بحران را به تنهایی حل کند، دیپلماسی سازنده بین‌المللی با مشارکت همه راه‌حل  بحران سوریه است.

وی همچنین با بیان اینکه حل بحران در سوریه دشوار اما ضروری است، از همه خواست تا در حل آن نقش ایفا کنند.

پدرسن در این نشست گفت که وضعیت پناهجویان در کشورهای همسایه سوریه وحشتناک است و باید فورا حل شود.

پدرسن بار دیگر به مواضع سازمان ملل در قبال پنلهجویان سوری اشاره کرد و گفت: «این موضع روشن است و قابل تغییر نیست و بر اساس موازین حفاظت بین‌المللی و خطرات پناهجویان است.

پدرسن با بیان اینکه تعریف برخی مناطق به عنوان مناطق امن در سوریه برای بازگشت مشکل پناهجویان را حل نمی‌کند، اظهار داشت: پیشنهادات زیادی برای حل این مشکل وجود دارد.

کد خبر 2771172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha