بر نقش آفرینی تمامی جریانهای سیاسی در راستای اتحاد و همگرایی تأکید می کنم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس اقلیم کردستان در پیامی بە مناسبت سالروز تأسیس حزب جماعت عدالت کردستان، ضمن تبریک به علی باپیر، رئیس جماعت عدالت کردستان و همه رهبران و اعضای این حزب، گفت: «برای آنها آرزوی موفقیت دارم».

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان به مناسبت سالروز تأسیس حزب جماعت عدالت کردستان گفت: «بر اهمیت نقش آفرینی تمامی جریانهای سیاسی در راستای اتحاد، همگرایی و تلاش مشترک همه طرفها تأکید می کنم».

بارزانی در پیام خود بیان کرد: «از حضور و نقش آفرینی استاد علی باپیر و حزب جماعت عدالت قدردانی می‌کنم و برای آنها آرزوی موفقیت دارم».

جماعت عدالت کردستان در 31 مه 2001 تأسیس شد و در انتخابات دومین دوره پارلمان در انتخابات شرکت کرد. در ابتدا اسم جماعت اسلامی کردستان را بر این حزب نهادند اما در کنگره چهارم اسم حزب را تغییر دادند.

جماعت عدالت کردستان در انتخابات پنجمین دوره پارلمان کردستان بیش از 109 هزار رای کسب کرد و این حزب با این میزان رأی توانست 7 کرسی پارلمانی را از آن خود کند. همچنین در انتخابات عراق که در 10 اکتبر 2021، برگزار شد، توانست یک کرسی پارلمان را به دست بیاورد.

کد خبر 2771204

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha