حواشی جنجالی در مرز بازرگان؛ فرماندار ماکو تهدید به شکایت کرد

در پی انتشار ویدیویی از فرماندار ماکو که در بازدید از مرز بازرگان از دادستان این شهرستان خواستار برخورد قاطع با قانون شکنان و تضییع کنندگان حقوق مردم در گمرک شده بود، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی هم با صدور اطلاعیه‌ای واکنش نشان داد.

به گزارش کردپرس، اخیرا ویدئویی با عنوان «برخود قاطع رامین موحدی فرماندار شهرستان ماکو با قانون شکنان و تضییع کنندگان حقوق مردم در گمرک بازرگان» در فضای مجازی دست به دست می شود.

در این فایل ویدئویی فرماندار ماکو پس از بازدید از گمرک بازرگان، در تماس تلفنی با دادستان شهرستان ماکو از شکایت مردمی در رابطه با دستور فراقانونی رییس گمرک در خصوص عدم اجازه خروج مسافران بومی حتی در صورت پرداخت عوارض خبر داد.

موحدی همچنین در تماس با دادستان از ارائه تخلفات مرکز گذرنامه به دادسرای نظامی خبر می دهد و تاکید می کند: «به غیر از مقام قضایی کسی نمی تواند مردم را ممنوع الخروج اعلام کند».

در همین راستا مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی طی اطلاعیه ای اقدام فرماندار ماکو را فاقد وجاهت قانونی خوانده و آورده است: «فرماندار ماکو در اقدامی تبلیغی و خارج از ضابطه بر موضوعی که اشراف و شناختی نداشته ورود کرده و باعث اختلال در امور کاری واحد گذرنامهِ پایانهِ مرزیِ بازرگان شده است. آنچه که فرماندار بیان می‌کند در تضاد با تصمیم هفتمین کمیته کارگروه مرزی درپی تسریع و تسهیل ترددات مرزی بوده و رئیس پایانه به عنوان رئیس کمیته کارگروه مصوبات را به دستگاه‌های مجری ابلاغ کرده است».

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در ادامه آورده است: «همچنین  پلیس در ارائه خدماتِ انتظامی خادمِ همیشگیِ مردم است و در پایانه‌ مرزی بازرگان روزانه بالغ بر۷۰۰۰ نفر از شهروندان خدمات ارائه می‌گردد و همواره تلاش شده تا کیفیت و کمّیتِ خدمات به مرزنشینانِ محترم در کمال ادب و احترام و با عملکردی درست و به‌هنگام باشد و در انجام امورات تخصصی تابع فرماندار نمی باشد».

اکنون باید دید دادستان شهرستان ماکو در قبال حواشی شکل گرفته چه تصمیمی اتخاد می کند؟/.

کد خبر 2771224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha