تصادفات درون شهری در کردستان ۳۷ درصد کاهش داشته است

رییس پلیس راهور کردستان از کاهش ۳۷ درصدی تصادفات درون شهری در استان طی دو ماه اول امسال خبر داد و گفت: عدم توجه به جلو در حین رانندگی با ۴۵ درصد بیشترین فراوانی را در تصادفات درون شهری به خود اختصاص داده است.

به گزارش کردپرس، سرهنگ رضا همتی زاده گفت: از مجموع تصادفات درون شهری ۷۹ درصد خودروهای سواری، ۸ درصد موتورسیکلت سواران و مابقی سایر وسایل نقلیه بودند.

وی اظهار کرد: عدم توجه به جلو با ۴۵ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۲۹ درصد، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و سایر دلایل را با ۱۴ درصد از مهمترین دلایل تصادفات رانندگی در سطح استان بوده است.

رییس پلیس راهور کردستان افزود: عدم توجه به جلو به دلیل استفاده از تلفن همراه و حواس پرتی در حین رانندگی با ۴۵ درصد بیشترین فراوانی را در تصادفات درون شهری به خود اختصاص داده است.

سرهنگ همتی زاده ادامه داد: این عامل (عدم توجه به جلو به دلیل استفاده از تلفن همراه و حواس پرتی در حین رانندگی به سایر دلایل) با ۷۸ در صد آمار بیشتر در بلوارها و کمربندی های استان اتفاق افتاده است.

وی یادآور شد: عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی توسط سرنشینان خودروها و راکبین موتورسیکلت ها از دیگر عوامل اصلی در آمار تصادفات فوتی و مصدمان سوانح رانندگی درون شهری در سطح استان است.

رییس پلیس راهور کردستان بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد رانندگان خودروها از کمربند ایمنی استفاده می کنند که لازم است سرنشینان نیز به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

سرهنگ همتی زاده همچنین از آمادگی تمام نیروهای پلیس راهور برای اجرای طرح ضربت در ماه های باقی مانده امسال خبر داد و گفت: پلیس راهور از همه ظرفیت های خود برای خدمت به مردم و سفر ایمن آنان در ایام تعطیلات تابستانی استفاده می کند.

وی، خط قرمز پلیس راهور را رانندگان پرخطر دانست و اظهار کرد: خودروی رانندگانی که دو تخلف حادثه ساز همزمان داشته باشند، توقیف خواهد شد تا ضمن حفظ جان راننده و سرنشینان آن به دیگر رانندگان نیز صدمه ای وارد نشود.

رییس پلیس راهور کردستان از اجرای طرح ترافیکی ویژه فرهنگی و آموزشی در طول خرداد ماه امسال با همکاری فرمانداری ها، ادارات دولتی، شرکت های بیمه ای و آموزش و پرورش خبر داد و افزود: هدف از این طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی جامعه و کاهش آمار تصادفات است.

سرهنگ همتی زاده از وجود ۲۲ معبر حادثه خیز در معابر درون شهری کردستان خبر داد و ادامه داد: تلاش هایی برای کاهش این معابر با همکاری شهرداری ها در حال اجراست و بخشی از این معابر اصلاح شده است.

کد خبر 2771235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha