۷۰ درصد جمعیت شهرستان بانه شهر نشین هستند

سرویس کردستان- فرماندار شهرستان بانه گفت: بر اساس اطلاعات و ارزیابی های انجام شده بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهرستان بانه شهر نشین هستند و به ارائه خدمات بیشتر نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار کردپرس احسان درویشی در دومین جلسه شورای اداری شهرستان بانه اضافه کرد: استراتیژی مجموعه حاکمیتی، عمرانی و خدماتی که تعریف شده در حوزه بهداشت و درمان و بهسازی و آسفالت راه ها است چراکه معتقد هستیم زمانی که در این زمینه ها پیشرفت داشته باشیم حوزه گردشگری و سرمایه گذاری نیز تقویت می شود.

وی با اشاره به تاریخچه حکمرانی در گذشته گفت: در گذشته حکمرانی از بالا به پایین بود و تمام اختیارات، قدرت و امکانات در دست یک نفر بود تصمیم گیری در همه امور توسط یک نفر انجام می شد اما در اموزه های دینی ما بارها به موضوع مشورت گرفتن در اداره امور اشاره شده است.

درویشی با اشاره به اهمیت مطالبه گری مردم در دولت شهید آیت الله رییسی افزود: جامعه اسلامی بر اساس علوم دینی و با مشورت تمام طیف ها اجتماعی حکمرانی می شود شهید آیت الله رییسی در دوران ریاست جمهوری ۴۷ سفر استانی انجام دادند که سه سفر مربوط به استان کردستان بود.

وی با اشاره به اعتبارات استان کردستان سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: کل اعتبارات استان در سال ۱۴۰۰ کمتر از ۵۰۰ میلیارد تومان بود در سال گذشته نیز ۲۱۳ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان بانه اختصاص یافت که تاکنون ۶۳ درصد این اعتبارات تخصص یافته است.

فرماندار شهرستان بانه خاطر نشان کرد: در حوزه جاده های روستای به لحاظ شاخص های استانی و کشور خیلی عقب هستیم که نیازمند یک جهش معنادار است.

وی با بیان اینکه سوابق مدیریتی بسیاری از مدیرانی که شهرستان بانه خدمت می کنند بیش از یک دهه است گفت: این مهم فضای خوبی را برای ادبیات پرسشگری و مطالبه گری فراهم می کند.

درویشی اضافه کرد: استاندار کردستان در ۳۰ ماه گذشته ۱۴۴ سفر به شهرستان ها و روستاهای استان انجام داده که به طبع از سیاست درستی که در دولت اتخاذ شد در چهار ماه گذشته این سیاست ها در شهرستان اجرایی کردیم و از ظرفیت های مهم شهرستان برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و عمرانی بهره گیری شده است.

وی با تاکید بر اینکه بدنه کارشناسی دستگاه های دولتی باید تقویت شود خاطر نشان کرد: بیشترین مراجعات مردمی به فرمانداری در روزهای ملاقات عمومی به دلیل ضعف بدنه کارشناسی برخی از ادارات است که باید تقویت شوند و مراجعات مردمی به فرمانداری کاهش یابد.

فرماندار شهرستان بانه با اشاره به برگزاری انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری گفت در ترکیب بندی اعضای برگزار کننده انتخابات که قبل بوده هیچ گونه تغییر ایجاد نشده و برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل داریم که امیدواریم انتخاباتی در شان و منزلت مردم شهرستان برگزار شود.

۱۰۰ هزار متر مربع معابر روستایی بانه آسفالت و بهسازی می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شهرستان بانه در ادامه این جلسه با بیان اینکه بهسازی و آسفالت راهای روستای شهرستان بانه پایین تر از حد نرمال است گفت: تلاش کردیم با پیگیریهای انجام شده شاخص راههای روستای این شهرستان را به شاخص استانی برسانیم

خالد عزیز زاده افزود: آسفالت و بهسازی جاده های روستاها سپیداره، شه رگه، حمزه لان، میرحسام، دارنه، گرماآب، توکل، کنده سوره، هنگه ژال، گویزله، هفتاش، گشکسه و بیاندره در قالب چهار پروژه عمرانی در دست اقدام است که بخشی از جاده های این روستاها آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار متر مربع آسفالت و بهسازی معابر روستای در دست اقدام است، اظهار داشت: در حوزه پروژه های بنیاد مسکن بهسازی و آسفالت معابر ۲۰ روستا در قالب طرح های هادی  نیز با مشارکت بیناد مسکن و دهیاری ها در دست اقدام است که در صورت اجرایی شدن این پروژه ها جهشی بزرگ در بهسازی معابر روستای شهرستان ایجاد می شود.

عزیز زاده با اشاره اینکه اولویت در اجرای پروژه ها با روستاهای است که جمعیت بالاتری دارند اضافه کرد: تلاش ما بر این است بعد از اتمام این پروژه ها سایر روستاهای که هنوز این طرح ها در انها اجرایی نشده در اولویت قرار دهیم.

وی گفت: گاز رسانی به تمام کوخ ها و روستاهای شهرستان انجام شده و ضریب گاز رسانی روستایی صد درصد است و روستاهای که تاکنون خدمات به انها ارائه نشده را شناسایی می کنیم و تا جایی که قانون به ما اجازه بدهد خدمات به همه روستاها و کوخ ها ارائه می شود.

کد خبر 2771255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha