سرانه فضای آموزشی آذربایجان غربی همچنان یک متر پایین تر از سرانه کشوری

استاندار آذربایجان غربی گفت: هنوز با وجود طرح های اجرا شده در دولت سیزدهم، استان در موقعیتی با سرانه فضای آموزشی یک متر کمتر از سرانه کشوری قرار دارد که باید این رقم را ارتقاء بخشیم.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان در گفت و گویی خبری افزود: با توجه به اینکه در سرانه های آموزشی وضعیت مناسبی نداشته و همواره بین ٣استان با بدترین وضعیت از نظر سرانه فضای آموزشی در کشور قرار داشتیم، یکی از مطالبات بحق مردم، تامین فضای آموزشی بوده است.

او همچنین با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ مترمربع و در آذربایجان غربی ۴.۲ مترمربع است، خاطرنشان کرد: طی مدت فعالیت دولت سیزدهم،احداث بیش از یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در استان آغاز شده که یک هزار و ۱۰۰ کلاس به اتمام رسیده و ۵۰۰ کلاس دیگر نیز تا شهریور تکمیل می شود.

استاندار آذربایجان غربی افزود: سرانه فضای آموزشی در برخی از شهرستان ها کمتر از یک متر بوده و در بعضی دیگر نیز به بالای ٥متر می رسد که نامتوازن بودن توزیع زیرساخت های آموزشی در استان را نشان می دهد.

معتمدیان همچنین با اشاره به رویکرد جدی دولت سیزدهم در راستای توازن بخشی در حوزه های مختلف به ویژه فضاهای آموزشی، اضافه کرد: به همین منظور در سفرهای شهرستانی میزان نیاز مناطق مختلف به کلاس های درسی احصاء شده و با برنامه ریزی صورت گرفته، ابتدا رسیدن به میانگین استانی و سپس به میانگین ملی ۵.۲ مترمربع را هدف گذاری کرده ایم.

او در پایان افزود: بیش از یک هزار کلاس درس نیمه تمام نیز داریم که اجرایی شده و با تامین منابع ملی و استانی و از سایر ظرفیت های قانونی، تلاش می شود که جهش و شتاب بیشتری را در تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزشی در استان داشته باشیم.

کد خبر 2771260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha