آیا برگزاری انتخابات توسط کردهای سوریه منجر به حمله آنکارا می‌شود؟

سرویس جهان- یکی از تحلیلگران مسائل ترکیه معتقد است برگزاری انتخابات محلی توسط کردهای سوریه می‌تواند حمله ترکیه تحت کنترل کردهای سوریه را به دنبال داشته باشد.

به گزارش کردپرس، کردهای سوریه اعلام کرده اند در روز ۱۱ ژوئن ۲۰۲۴ و در مناطق تحت کنترل اداره خودگردان کردی انتخابات محلی برگزار خواهند کرد. این مسئله خشم آنکارا را برانگیخته است.

 آمریکا به عنوان متحد کردهای سوریه مخالفت خود را با برگزاری انتخابات اعلام کرده است. دیوید لبسکا، تحلیلگر مسائل ترکیه در یادداشتی که در نشریه نشنال منتشر شده، پیامدهای احتمالی برگزاری انتخابات توسط کردهای سوریه را بررسی کرده است.

 او معتقد است کردهای سوریه که از حمایت آمریکا برخوردار هستند فکر می کنند که آمریکا مانع حمله احتمالی زمینی ترکیه در واکنش به این انتخابات خواهد شد. بنابراین، این انتخابات را برگزار خواهند کرد.

 این ناظر مسائل ترکیه معتقد است احتمال حمله نظامی گسترده زمینی ترکیه علیه کردهای سوریه محتمل نیست اما ترکیه نشان داده است در مسائلی، به ویژه در مورد کردهای سوریه غیر منتظره عمل کرده است.

 او درباره علت مخالفت آمریکا با برگزاری انتخابات توسط کردهای سوریه نیز گفته است این عمل ظاهرا برای راضی کردن ترکیه صورت گرفته است.

 آقای لبسکا معتقد است کردهای سوریه در هر صورت انتخابات را برگزار می‌کنند.

به باور این کارشناس مسائل ترکیه، حضور نظامیان آمریکایی در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه می تواند مانعی در برابر حمله زمینی ترکیه به این منطقه ایجاد کند.

کد خبر 2771282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha