امضای توافقنامه‌ افتتاح بخش دیپلماتیک میان دانشگاه دهوک و موسسه سیاست جهانی آمریکا

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ دانشگاه دهوک و موسسه سیاست جهانی واشنگتن توافقنامەای را در زمینه افتتاح بخش دیپلماتیک در واحد علوم سیاسی دانشگاه دهوک امضاء کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری کردستان ۲۴، روز سه شنبه دکتر داوود اتروشی رئیس دانشگاه دهوک در مراسمی امضای توافقنامه دانشگاه دهوک و موسسه سیاست جهانی در سخنانی با بیان این که چشم انداز و دیدگاه برنامه دیپلماتیک این است که دانشجویان کردستان جزء بخشی از سیستم آموزشی آمریکا قرار گیرند اعلام کرد این برنامه آزمون متفاوتی برای دانشجویان خواهد بود تا به این دانش آموزان فرهنگ متفاوتی آموخته شود و از نزدیک درس‌های متفاوتی را بیاموزند.

وی در این باره افزود: این رویکرد علاوه بر این که از نظر حرفه‌ای و آکادمیک باعث پیشرفت دانشجویان خواهد شد، آگاهی و توانایی بیشتری برای بهرەمندی اقلیم کردستان به آنها می‌دهد.

دکتر داوود اترشی گفت: «تاسیس این برنامه در زمانی منعقد می‌شود که جهان در مقابل بحرانهای سختی قرار گرفته است و نیازمند تلاشهای دیپلماتیک مهمی است تا در این بحرانها در راستای مقابله با تغییرات اقلیمی بهتر با هم در تعامل باشیم».

رئیس دانشگاه دهوک اشاره کرد هدف آنها این است که از طریق این برنامه توانمندی بیشتری به دانشجویان داده شود تا از نظر فرهنگی و دانش استراتژیکی قویتر گردند. همزمان ارتباط قوی با جامعه بین‌المللی داشته باشند که این  یک اصل مهم برای مردم کردستان و دیپلماسی کُردی است که ثابت کرده‌اند مقاوم و توانمند هستند.

دکتر داووم اتروشی به رسانه خبر کردستان ۲۴ اعلام کرد این توافقنامه یرای دانشگاه دهوک اهمیت دارد و برای مدت یک سال مدرک دیپلم دیپلماسی را فعال خواهیم کرد پس از فارغ التحصیلی نیز اعتبارنامه مشترک از دانشگاه دهوک و موسسه سیاست جهانی در واشنگتن اعطا خواهد شد. وی در ادامه تصریح کرد دانشجویان در مرحله دوم تحصیل خود به آمریکا سفر خواهند کرد و در آنجا با نحوه عملکرد موسسات دولتی و غیر دولتی آمریکا آشنا خواهند شد.

اتروشی در خصوص نحوه برگزاری دوره دیپلم اعلام کرد متدهای مشترکی را در این زمینه اختصاص داده‌ایم موضوعات مشخص شده‌اند و استادان دو طرف تدریس خواهند کرد استادان آنها نیز به دهوک خواهند آمد.

رئیس دانشگاه دهوک افزود این طرح به دانشکده علوم سیاسی دانشگاه دهوک مربوط می‌شود ما قادر خواهیم بود در مرحله اول ۲۵ دانشجو جذب کنیم که این یک اقدام مهم برای کردستان محسوب می‌گردد.

کد خبر 2771335

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha