فرماندار مهاباد: اغلب فضاهای ورزشی فرسوده و مستهلک است

فرماندار ویژه مهاباد گفت: اغلب فضاهای ورزشی فرسوده و مستهلک است همچنین بخشی از روستاهای پرجمعیت مهاباد با وجود استعداد و علاقه به ورزش، فاقد فضای ورزشی مناسب هستند.

به گزارش کردپرس، حسن عباسی در جلسه بررسی مشکلات حوزه ورزش شهرستان مهاباد که با حضور مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: توسعه فضاهای ورزشی این شهرستان به نسبت ورزشکاران و مدال آوری آنان در عرصه های ملی و خارجی نبوده است.

عباسی اضافه کرد: بخشی از روستاهای پرجمعیت مهاباد با وجود استعداد و علاقه به ورزش، فاقد فضای ورزشی مناسب هستند.

او با بیان اینکه اغلب فضاهای ورزشی فرسوده و مستهلک است، گفت: انتظار داریم درآمد حاصل از اجاره فضاهای ورزشی، در سطح شهرستان و برای نگهداری اماکن ورزشی هزینه شود.

عباسی با اشاره به پروژه مجتمع ورزشی منطقه پشت تب که در قالب مصوبات سفرهای مقام عالی استان مصوب شده، گفت: اعتبار اولیه پروژه آماده و زمین نیز واگذار شده و همچنان منتظر شروع پروژه توسط پیمانکار هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز گفت: اعتبارات عمرانی بخش ورزش، با افزایش حدود پنج برابری نسبت به ۲ سال قبل، به ۴۵۰ میلیارد تومان رسیده و طی ۲ سال گذشته به اندازه یک دهه اخیر پروژه های عمرانی در سطح استان با نگاه ویژه دولت تعریف شد؛ بطوری که هر سال یک تا ۲ پروژه در شهرهای مختلف به بهره برداری خواهد رسید.

سجاد بیرامی با بیان اینکه در حال حاضر در تمام شهرها پروژه های عمرانی در دست اقدام است، افزود: سرانه فضای ورزشی استان از میانگین کشوری بالاتر است و این روند با بهره برداری از پروژه های دیگر ارتقا خواهد یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی از توازن توسعه فضاهای در سطح استان خبرداد و گفت: سرانه فضاهای ورزشی در بین شهرهای استان با کمترین فاصله نسبت به همدیگر بوده و تلاش می کنیم عدالت را در بین مناطق مختلف برقرار کنیم.

او با بیان اینکه تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان در سال گذشته به ۱۱۳ هزار نفر رسیده است، افزود: کل ورزشکاران سازمان یافته آذربایجان غربی در سال گذشته حدود ۱۴ هزار نفر بیشتر از سال ۱۴۰۱ بود که این رشد در بخش مردان ۱۱ درصد معادل هفت هزار و ۳۰۰ نفر و در بخش زنان ۲۲ درصد معادل ۶ هزار و ۷۰۰ نفر بود.

کد خبر 2771366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha