۵۴۲۱ نیازمند واقعی از تسهیلات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کردستان بهره مند شدند

مدیر امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان کردستان گفت: سال گذشته ۵ هزار و ۴۲۱ نیازمند واقعی که بخش عمده آنها از مددجویان کمیته امداد استان هستند، از تسهیلات بدون بهره و یا کم بهره این صندوق بهره مند شدند.

به گزارش کرد پرس، جلال محمودیان در نشست خبری با رسانه های کردستان که به مناسبت ۱۷ خرداد ماه سالروز تاسیس صندوق قرض الحسنه امداد ولایت بگزار شد، گفت: مجموع این ۵ هزار و ۴۲۱ فقره تسهیلات پرداختی ۱۳۳ میلیارد و ۷۷۸ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان بوده که در قالب تسهیلات حمایتی، کارگشایی، اشتغال و خودکفایی، مسکن، وجوه اداره شده خیرین و فرهنگی به متقاضیان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: در مجموع از سال ۹۵ تا پایان سال گذشته، ۴۳ هزار و ۶۰۴ فقره تسهیلات پرداخت شده که مجموع رقم پرداختی این تسهیلات ۴۳۶ میلیارد و ۴۰۴ میلیون تومان بوده است.

مدیر امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان کردستان افزود: در حوزه کارگشایی ۲۶ هزار و ۳۵۶ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۶۰ میلیارد و ۹۸۶ میلیون تومان و در حوزه اشتغال و خودکفایی نیز ۸ هزار و ۹۴۸ فقره به مبلغ ۱۴۷ میلیارد و ۵۵۱ میلیون تومان پرداخت شده است.

محمودیان ادامه داد: در حوزه مسکن ۵ هزار و ۹۱۴ فقره به مبلغ ۸۸ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان، در حوزه فرهنگی ۹۳۵ فقره با مبلغ ۱۲ میلیارد و ۹ میلیون تومان و در حوزه خیرین نیز یک هزار و ۴۵۱ فقره با ۲۷ میلیارد و ۲۹۳ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی به انواع حساب های صندوق اشاره کرد و یادآور شد: خیرین و آحاد مردم می توانند با افتتاح حساب قرض الحسنه عادی و ویژه (وجوه اداره شده) در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت علاوه بر برخورداری از اجر معنوی جهت پرداخت تسهیلات به نیازمندان جامعه، به کاهش صف انتظار این قشر آسیب پذیر در دریافت تسهیلات کمک کنند.

مدیر امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان کردستان به طرح های صندوق نیز اشاره کرد و بیان کرد: طرح خیرین، طرح مسئولیت اجتماعی، طرح هم افزایی، طرح همیاری و طرح قرض الحسنه ماندگار طرح هایی هستند که خیران می توانند در زمینه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان، صندوق قرض الحسنه امداد ولایت را یاری دهند.

محمودیان همچنین به انواع تسهیلات صندوق اشاره کرد و گفت: تسهیلات اشتغال و خودکفایی، تسهیلات حمایتی، تسهیلات مسکن، تسهیلات فرهنگی و تسهیلات خیرین مهمری طرح های تسهیلاتی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت هستند.

وی با بیان اینکه حداقل پرداخت تسهیلات توسط صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ۱۰ میلیون تومان با بازپرداخت شود صفر درصد است، اظهار کرد: حداکثر تسیلات پرداختی نیز ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد بانکی ۳ درصد است.

مدیر امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان کردستان با اشاره به اینکه کمتر از ۲ دهم درصد معوقات بانکی داریم، افزود: مشتریان این صندوق در پرداخت تعهدات بسیار عملکرد مناسبی دارند و همین امر باعث می شود ما بتوانیم خدمات بیشتری به دیگر نیازمندان داشته باشیم.

کد خبر 2771369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha