شهادت ١٥٧ محیطبان در ایران/نیازمند قوانین حفاظتی محیط زیستی هستیم

مدیر کل دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت :۱۵۷ محیط بان در راه حفاظت از محیط زیست کشور شهید شده اند ما نیازمند قوانین حفاظتی و محیط زیستی هستیم که مناسب با چالش های روز جامعه بوده و اثر پیشگیرانه داشته باشند.

به گزارش کردپرس،  سید حسین موسوی با شرکت در جلسه شورای اداری اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست مانع اجرای طرح های توسعه ای نیست، بلکه توسعه می بایست با رعایت ضوابط مقرر در سند ملی آمایش سرزمینی باشد.
او ادامه داد: ما تنها یک محیط زیست داریم و نسبت به حفظ آن در برابر نسل های آینده پاسخگو هستیم و نمی توان محیط زیست را با آزمون و خطا حفظ کرد.

مدیر کل دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت : برای حفاظت موثر و بهینه منابع محیط زیستی کشور ، نیازمند اصلاح و بازنگری در برخی قوانین این حوزه هستیم تا به قوانینی برسیم که متناسب با چالش های روز محیط زیست جامعه باشد.

موسوی با مهم برشمردن نقش نمایندگان مجلس در  رفع خلاهای قانونی و تصویب قوانین در حمایت از حفظ محیط زیست ، تاکید کرد : نیازمند قوانین حفاظتی و محیط زیستی هستیم که مناسب با چالش های روز جامعه بوده و اثر پیشگیرانه داشته باشند و نمایندگان مجلس در این خصوص مسئولیت مهمی بر عهده دارند.

او با اشاره به اینکه ۱۵۷ محیط بان در راه حفاظت از محیط زیست کشور شهید شده اند ، تاکید کرد : ما به وجود شهدا  و اهداف و آرمان های این انسان های والا مقام افتخار می کنیم و امروز نیازمند این هستیم برای تامین امنیت شغلی این  تلاشگران شریف در ساز و کارهای حفاظت از محیط زیست  تغییراتی ایجاد شود که تصویب قوانین حمایتی و بهره گیری از شیوه های نوین حفاظتی  مانند پایش برخط، از جمله آنهاست.

کد خبر 2771410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha