استقبال مقامات آمریکایی از پیشرفت روند تحویل جنگنده های اف 16 به ترکیه

سرویس جهان- مقامات آمریکایی پذیرش شرایط فروش جنگنده اف 16 آمریکا و درخواست رسمی آنکارا برای تحویل این جنگنده ها را مرحله مهمی در همکاری نظامی میان واشنگتن و آنکارا عنوان کرده اند.

به گزارش کردپرس، مقامات آمریکایی اعلام کردند که دولت ترکیه رسما با شرایط فروش 40 جنگنده اف 16 آمریکایی به این کشور موافقت کرده وبه طور رسمی درخواست برای خرید این جنگنده ها را امضا کرده است.

یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا به نشریه المانیتور گفته است فروش جنکنده اف 16 به ترکیه نوعی سرمایه گذاری برای تعامل چندجانبه میان اعضای ناتو بوده و به ارتقا منافع امنیت ملی ترکیه، آمریکا و ناتو کمک می کند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد ما از تسریع در روند تحویل جنگنده های اف 16 به ترکیه خرسند هستیم. معامله 23 میلیارد دلاری میان آمریکا و ترکیه شامل تحویل 40 فروند جنگنده اف 16 از نوع F-16 Block 70 و همچنین تحویل 70 کیت ارتقا و بروزرسانی جنگنده های اف 16 قدیمی در ترکیه است.

دفتر امور سیاسی-نظامی وزارت خارجه آمریکا نیز در پستی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده، اعلام کرد که آمریکا از اعلام پیشرفت در روند تحویل جنگنده های اف 16 به ترکیه احساس غرور می کند. این نهاد این معامله را تعهد دو طرف به همکاری امنیتی میان ترکیه و آمریکا دانست.

با این حال برخی گروهها مانند یونانی ها و کردها نگران افزایش حملات ترکیه و خطر استفاده از این جنگنده های برای بمباران مناطق کردنشین عراق و سوریه شده اند اما این مخالفتها نتوانست مانع پیشرفت در روند این معامله شود. برخی نمایندگان کنگره و سنای آمریکا نیز بارها مخالفت خود را با این معامله اعلام کرده اند.

کد خبر 2771433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha