یادواره ۱۶۴ شهید بمباران ایوان و زرنه گرامی داشته شد

سرویس ایلام - ۱۸ و ۱۹ خردادماه یادآور جنایتی هولناک در دوران دفاع مقدس است که طی بمباران در شهرهای ایوان و زرنه ۱۶۴ نفر شهید و ۷۰۰ نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، ۱۶۴ نفر از اهالی شهر ایوان استان ایلام در بمباران ۱۸ خرداد سال ۱۳۶۴ توسط هواپیماهای رژیم بعث عراق شهید و بیش از ۷۰۰ نفر زخمی شدند تا یک فاجعه انسانی در تاریخ این شهر کوچک به ثبت برسد.

حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و نام این شهدای مظلوم، با بیان اینکه تاریخ انقلاب اسلامی مشحون از حماسه‌های ماندگار از ایثارگری و مجاهدت مردان و زنان این سرزمین است، اظهار کرد: مجد، عظمت و بزرگی امرزو ایران و جمهوری اسلامی ثمره شهادت و ایثار مردان و زنانی است که جان خود را عاشقانه در راه خدا و میهن فردا کردند.

وی با تاکید بر اینکه نسل بازمانده امروز قدردان شهدا هستند، یادآور شد: اگر ایلام و ایوان را می‌خواهیم معرفی کنیم باید به حماسه‌هایی که مردمان این دیار در آغاز جنگ، در طول دفاع مقدس و در پایان آن آفریدند، عملیات‌هایی که در این استان انجام شده است، توجه شود.

خطیب جمعه ایلام با اشاره به اینکه مقاومت مظلومانه مردم ایلام در برابر بمب‌های اهدایی اروپا و آمریکا به رژیم بعثی ستودنی است، یادآور شد: امروز همان بمب‌ها بر سر مردم مظلوم فلسطین و غزه ریخته و زنان و کودکان، مساجد و مدارس فلسطین بمباران می‌شود.

کریمی تبار تصریح کرد: حماسه دوران دفاع مقدس ملت ایران و مردم مرزنشین ایلام آفریدند، زوایای بسیاری دارد که هنور بسیاری آز آنها ناگفته است، این مقاومت موجب شد که برای اولین بار ۲ قطب قدرتمند دنیا با وجود همه تضادها، در مقابله مردم ایران در دفاع مقدس وحدت پیدا کردند اما باز هم در مقابل ملت ایران اسلامی شکست خوردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در آستانه انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری، دشمن تلاش می‌کند مردم را ناامید کند، اما مردم با لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضوری باشکوه در انتخابات خواهند داشت، انتخابی اصلح و مشارکت حداکثری داشته و مردم ما کسی را انتخاب کنند که خادم ملت باشد.

کد خبر 2771455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha