رای دادگاه فدرال عراق در خصوص کاهش سهم کرسی های اقلیت ها درپارلمان کردستان، منصفانه است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- غیاث سورچی، عضو اتحادیه میهنی کردستان، با استقبال از رای دادگاه فدرال عراق در خصوص کاهش سهمیه کرسی های اقلیت ها در انتخابات پارلمان کردستان، این رای را منصفانه خواند.

به گزارش کردپرس، غیاث سورچی، عضو اتحادیه میهنی کردستان، در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» گفت: سهمیه کرسی های اقلیت ها درپارلمان کردستان، 11 کرسی بود که قوه قضاییه عراق آنها را لغو کرده بود، اما دادگاه فدرال با تجدید نظر در تصمیم خود در پی شکایت اتحادیه میهنی کردستان، تعداد این کرسیها را براساس  تعداد حوزەهای انتخابیه کاهش داد.

سورچی،افزود: حزب دمکرات کردستان با توزیع کرسی های اقلیت ها در چند حوزه انتخاباتی مخالف است و به دنبال توزیع همه کرسی ها در یک  حوزه انتخابیه بود،در حالی که دادگاه فدرال با این رویکرد حزب دمکرات کردستان مخالفت کرده و بر توزیع این کرسی ها در چند حوزه و چند استان اقلیم کردستان تاکید کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه میهنی کردستان به تعداد سهمیه‌های کرسی‌های اقلیت ها درپارلمان کردستان چه 11 کرسی و یا 5 کرسی باشد، هیچگونه اعتراضی ندارد، بلکه خواستار توزیع این کرسی ها  بین  چندین حوزه‌ انتخاباتی شده است،زیرا رای دادگاه فدرال مبنی بر کاهش تعداد سهمیه کرسی‌های اقلیت ها درپارلمان کردستان به 5 کرسی است، یک رای منصفانه است.

کد خبر 2771516

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha