ترانزیت از مرز تمرچین پیرانشهر ۲۵۰ درصد افزایش یافت

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای توسعه ترانزیت کالا از مرز تمرچین، گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌ها، شاهد افزایش ۲۵۰ درصدی ترانزیت از مرز تمرچین هستیم.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان در جلسه بررسی طرح جامع پایانه مرزی تمرچین، با اشاره به اهمیت این پایانه مرزی در توسعه مبادلات تجاری در منطقه، افزود: با توجه به روانسازی مبادلات مرزی و حل مشکلات پایانه مرزی تمرچین در دو سال گذشته، سالانه شاهد صادرات یک میلیارد دلاری از این پایانه مرزی به اقلیم کردستان عراق هستیم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تدوین طرح جامع پایانه مرزی تمرچین، خاطرنشان کرد: ضمن توجه به افزایش زیرساخت های تجاری و اقتصادی، باید تمامی امکانات لازم در حوزه رفاهی نیز در این پایانه پیش‌بینی شود.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه تدوین طرح جامع پایانه مرزی تمرچین، با نگاه به  آینده باشد، افزود: با توجه به اهمیت روند رو به رشد توسعه صادرات و مبادلات تجاری در مرز تمرچین و برنامه‌ریزی برای افزایش مبادلات در سال‌های آینده، توسعه زیرساخت‌های ریلی در تدوین طرح جامع این پایانه مرزی و اجرای برنامه‌های طولانی مدت در آینده پیش‌بینی شود.

معتمدیان همچنین با اشاره به اعزام زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین در ۲ سال گذشته و پیش بینی افزایش تعداد زائران اربعین حسینی در سال جاری و سال‌های آینده و استقبال مردم از این مرز برای تردد به عتبات عالیات، اضافه کرد: رایزنی‌های لازم برای اعزام زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در طول سال صورت گرفته و زمینه را برای برنامه‌ریزهای لازم در توسعه زیرساخت‌های عبور مسافران از این مرز در تدوین طرح جامع پایانه مرزی تمرچین بیشتر می‌کند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی با اقلیم کردستان عراق و دسترسی به دریای مدیترانه از این منطقه، افزود: توسعه مبادلات تجاری با همسایگان از برنامه‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران بوده و در راستای دسترسی به دریای مدیترانه و انتقال کالا به بخش عمقی عراق و بازارهای هدف سوریه، توسعه زمینه های اقتصادی و زیرساخت های لازم در پایانه مرزی تمرچین مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کد خبر 2771587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha