باید به تغییر حکم ماموستا «خضرنژاد» در چهارچوب اخلاق اسلامی نگاه کنیم

یکی از روحانیون اهل سنت در بحث تغییر حکم اعدام ماموستا "محمد خضرنژاد" به حبس، گفت: باید این موضوع را در چهارچوب اخلاق اسلامی نگاه کنیم و قطعا تاثیرات مثبتی خواهد داشت چرا که سعه صدر سبب تقویت محبت و وحدت در جامعه اسلامی می‌شود.

ماموستا  عمر قادرپور در این باره به کردپرس گفت: یکی از توصیه‌های خداوند به انسان‌ها گذشت و بخشش و رعایت سعه صدر است.در جامعه اسلامی نیز رهبران و مسئولان که وظیفه هدایت مسلمانان را برعهده دارند؛ انتظار عفو و گذشت از سوی آنان بسیار حائز اهمیت است.

او تصریح کرد: حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) نسبت به اطرافیان خود گذشت و بخشش فراوانی داشتند و همین خصیصه پیامبر سبب شده بود که ایشان در نزد مردم بسیار محبوب واقع شوند و به راستی عفو و گذشت از خصیصه‌های برجسته پیامبر بوده و هر انسان مسلمانی هم لازم است که این خصیصه را در خود شکل بدهد و تقویت کند.

این روحانی اهل سنت با اشاره به اینکه در همین راستا مسلمانان از یکدیگر انتظار عفو و عطوفت و گذشت را دارند افزود: بر کسانی که در جامعه اسلامی مسئولیتی را بر عهده دارند ضروریست که به صورت یکسان و با رئوفت اسلامی با مردم در جامعه برخورد کنند.

ماموستا قادرپور ادامه داد: به خصوص در رابطه با ماموستایان که پیشرو مردم و جامعه اسلامی هستند و وظیفه سنگین امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده دارند، لازم است که سعه صدر در خصوص آنها رعایت شود تا بتوانند وظایف خود را در قبال جامعه اسلامی به نحو احسن انجام دهند و جامعه را از ضرر و زیان‌هایی که ممکن است شکل بگیرد، مصون بدارند.

او تاکید کرد: احتمال خطا و اشتباه در هر انسانی ممکن است و اکنون که در حکم ماموستا خضرنژاد تخفیف لحاظ شده، باید این موضوع را در چهارچوب اخلاق اسلامی نگاه کنیم و قطعا تاثیرات مثبتی خواهد داشت چرا که سعه صدر و رافت اسلامی باید در قبال تک تک مسلمانان لحاظ شود تا حب و محبت و وحدت در جامعه تقویت می‌شود.

کد خبر 2771617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha