اظهارات مشاور ارشد رئیس جمهور فقید عراق در خصوص موضع مسعود بارزانی در زمان بیماری مام جلال

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ مشاور ارشد رئیس جمهور فقید عراق اعلام کرد که پس از بیمار شدن مام جلال، مسعود بارزانی با همسر وی (هیروخان) و پسرانش دیدار کرده و با زبانی پدرانه و برادرانه با آنها صحبت کرده است، همزمان به نیروهای سیاسی نیز هشدار داده است تا زمانی که مام جلال نفس می‌کشد هیچ فردی حق ندارد به منصب ریاست جمهوری عراق نزدیک شود.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری آوینه، فخری کریم مشاور ارشد مام جلال رئیس جمهور فقید عراق در بخش از مصاحبه خود با روزنامه شرق الاوسط که روز چهارشنبه ۱۲/ ۶/ ۲۰۲۴ منتشر شد به روابط میان مام جلال و مسعود بارازنی در زمان بیماری وی پرداخته است.

فخری کریم با اشاره به این که این دو نفر صفحات سخت گذشته را بستند موضع مسعود بارزانی را به عنوان نمونه‌ای از تقویت و تحکیم روابط میان آنها می‌داند و گفت: «زمانی که مام جلال بیمار شد مسعود بارازنی به هر کس که قصد آسیب رساندن به طالبانی و خانواده وی را داشت هشدار داد».

وی تصریح کرد: مسعود بارازنی مانع حرف زدن در خصوص تعیین جانشین مام جلال در منصب ریاست جمهوری شده است و افزود: تا زمانی که مام جلال نفس می‌کشد هیچ کس حق ندارد به منصب ریاست جمهوری نزدیک شود.

فخری کریم به این موضع هم اشاره کرد که شخص وی دیدار هیروخان و پسرانش (بافل و قباد) و آراس برادرزاده مام جلال را با مسعود بارازنی ترتیب داده است و در این دیدار، بارزانی با زبانی پدرانه و برادرانه و صریح صحبت کرد و گفت : «من عضو خانواده شما هستم» در پایان این دیدار نیز هیروخان و قباد طالبانی و آراس شیخ جنگی اظهار داشتند ما هرگز چنین صحبتهایی را از وی نشنیده‌ایم.

به گفته فخری کریم مسعود بارزانی مشتاق دست یافتن به راه‌حلی برای وضعیت کردستان و روابط با اتحادیه میهنی کردستان بوده است.

وی معتقد است شرایط تنش آمیز کنونی میان حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی به پایان خواهد رسید و در این باره افزود این بار نیز مانند گذشته اگر آرمانهای کُرد مورد تهدید قرار گیرد کُردها متحدانه با آن مقابله خواهند کرد کسانی که بر روی فروپاشی کُردها شرط بندی می‌کنند و می‌خواهند با این حزب و آن حزب بازی کنند سخت در اشتباه می‌باشند.

کد خبر 2771628

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha