بستر ورود سرمایه گذاران در راستای توسعه اقتصادی کردستان فراهم است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: بسترهای لازم برای ورود سرمایه گذار فراهم شده و امیدواریم در بحث اشتغال آفرینی و توسعه اقتصادی استان شاهد پیشرفت باشیم.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی در جلسه شورای دستگاه های هم خانواده صمت کردستان، گفت: با توجه به نزدیک شدن به دهه تولید و تجارت امسال برای اولین بار تعیین افراد منتخب در حوزه های مختلف صمت به خانه صنعت و معدن استان واگذار شده و واحدهای نمونه صنعتی و واحدهای نمونه معدنی توسط خانه صنعت و معدن معرفی می شود.

وی با بیان اینکه همدلی و هم افزایی برای رونق تولید در سایه شورای هم خانواده صمت محقق می شود، افزود: تشکیل هیئت اندیشه ورز مجموعه صنعت، معدن و تجارت باید شکل بگیرد که از نخبگان و تشکل بخش خصوصی صمت استفاده شود تا حوزه های مختلف صمت واکاوی و بسترهای توسعه و اشتغال زایی استان بیش از پیش فراهم شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه همگرایی بین کارگروهان و همکاری لازم را با همدیگر داشته باشند، اظهار کرد: درهای حمایتی برای واحدهای نمونه صادر کننده تولیدی و معدنی باز شده تا دلگرمی در بین واحدهای برتر بیش از بیش نمو، پیدا کند.

خلیقی ادامه داد: بسترهای لازم برای ورود سرمایه گذار فراهم شده و امیدواریم در بحث اشتغال آفرینی و توسعه اقتصادی استان شاهد پیشرفت باشیم که خوشبختانه در حال حاضر با توجه به برنامه ریزی و اقدامات لازم در حوزه خام فروشی، گام های جدی برداشته شده است.

وی یادآور شد: در بحث ناترازی برق در سال جهش تولید نیز شرکت توزیع برق جدول زمانبندی را اعلام کرده و اداره کل صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی هیچگونه دخالتی در این خصوص نداشتند؛ براساس این برنامه در هفته ۲۴ ساعت قطع برق در واحدهای تولیدی خواهیم داشت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: قطعا در زمان قطع برق واحدهای تولیدی، از لحاظ تولید و بحث اقتصادی دچار مشکل شده و از این رو انتظار می رود شرکت نیرو در این خصوص تمهیدات جدیدی را اتخاذ کند.

خلیقی به امضای تفاهم نامه بین صمت و آموزش و پرورش و همچنین صمت و دانشگاه کردستان اشاره کرد و گفت: در خصوص بحث نیروهای تخصصی و ارتقای واحدهای صنعتی و معدنی گام های اساسی برداشته شده و انتظار می رود برای پیشبرد و تعالی استان با توجه به هدف سند راهبردی استان، همکاری و تعامل هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مشارکت گسترده مردم در انتخابات امنیت پایدار به دنبال دارد، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم و انتظار می رود که حضور حداکثری را داشته باشیم و با برگزاری جلسات تبیینی بسترهای لازم برای مشارکت پرشور مردم فراهم شود.

کد خبر 2771640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha