احداث ۲۱۰۰ واحد مسکن روستایی در دست اقدام است

مدیرکل بنیاد مسکن استان کردستان با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۰۰ واحد از سهم ۵ هزار واحدی مسکن روستایی امسال استان در حال اجرا است، گفت: مسکن روستایی در کردستان روی ریل خود قرار گرفته است.

به گزارش کرد پرس، سعید رسولی در جلسه شورای مسکن استان کردستان، گفت: در سال جاری از سهیمه ۵ هزار واحدی مسکن روستایی با همکاری بانک های عامل تا به امروز ۲ هزار و ۶۴۴ واحد عقد قرارداد شده و مابقی هم در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۰۰ واحد از سهم ۵ هزار واحدی مسکن روستایی امسال استان در حال اجرا است، افزود: مسکن روستایی در کردستان روی ریل خود قرار گرفته و امیدواریم با تسریع در پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها بتوانیم در کوتاهترین زمان ممکن و فصل عمرانی به اهداف تعیین شده در این حوزه دست پیدا کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کردستان اظهار کرد: تهیه ۱۰ هزار قطعه زمین روستایی با نگاه تحقق مهاجرت معکوس به سمت روستاها در استان برنامه ریزی شده که در سفر قبل هیئت دولت به استان زمین ۶ هزار قطعه تهیه و عملیات اجرای آن با حضور وزیر کشور آغاز شد.

رسولی ادامه داد: از این ۶ هزار قطعه برای ۷ هزار و ۶۲۰ متقاضی پیامک ارسال شده است و فراخوان های لازم انجام گرفته است اما متاسفانه استقابل کمی از این اراضی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: ۸۷۵ نفر برای سکونت در این اراضی موافقت کردند در همین راستا آسیب شناسی های لازم صورت گرفت و مشخص شد پایین بودن ارزش زمین به لحاظ ریالی دلیل عدم استقبال متقاضیان بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کردستان بیان کرد: در همین راستا با کمک همکاران راه و شهرسازی اراضی روستاهای حریم شهر احصا و شاسایی شد چیزی حدود ۵۳ هکتار اراضی روستایی شناسایی شده است که ۲۷ هکتار آن آماده واگذاری از سوی راه و شهرسازی به بیناد مسکن استان است.

رسولی گفت: این ۲۷ هکتار را طی چند روز آینده از راه و شهرسازی استان تحویل می گیریم که می تواند مشوق و ایجاد انگیزه برای متقاضیان باشد.

وی با بیان اینکه در مجموع در زمینه زمین مسکن روستایی در استان مشکلی نداریم، افزود: جلسات متعددی در شهرستان ها با حضور متولیان امر برگزار شده و تا الان ۳ هزار و ۵۵۵ متقاضی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ثبت نام کرده اند.

کد خبر 2771648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha