محکومیت تغییر بافت جمعیتی عفرین توسط مجلس شهبا و عفرین

سرویس سوریه - مجلس کانتون عفرین و شهبا تغییر بافت جمعیتی در عفرین را محکوم و از شورای امنیت، سازمان های قانونی و دولت سوریه خواست به وظایف خود در قبال این تغییرات عمل کنند.

به گزارش کردپرس، مجلس کانتون عفرین و شهبا با انتشار بیانیه‌ای تغییرات بافت جمعیتی در عفرین را محکوم کرد و از شورای امنیت، سازمان‌های قانونی و دولت دمشق خواست تا به وظایف خود در قبال این تغییرات جمعیتی عمل کنند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، مجلس کانتون عفرین و شهبا با صدور بیانیه‌ای تغییر بافت جمعیتی در عفرین را محکوم کرد.

این بیانیه با حضور اعضای هیأت مدیره، اعضای مجلس و ده‌ها تن از آوارگان عفرینی در اردوگاه سردم واقع در شهرک احداس شهبا قرائت شد.

«ناجی سلامه» رئیس مشترک مجلس کانتون عفرین و شهبا و «رزگار لولو» یکی از اعضای مجلس این بیانیه را قرائت کردند.

در این بیانیه آمده است که دولت ترکیه علیه ساکنان عفرین جنایت می‌کند و هدف از ساختن اردوگاه‌ها توسط هلال احمر قطر، کویت و برخی سازمان‌های فلسطینی، از بین بردن زندگی مشترک و تنوع فرهنگی مناطق کردنشین سوریه است.

در این بیانیه همچنین به این مسئله اشاره شد که دولت  ترکیه بندهای (۴۶-۵۵) توافقنامه ۱۹۰۷ لاهه و بندهای (۴۹-۵۳) چهارمین توافقنامه ژنو را نقض می‌کند.

در نهایت این مجلس در بیانیه خود از شورای امنیت، سازمان‌های حقوقی و دولت دمشق خواست تا به وظایف خود در قبال جنایاتی که در حال انجام است عمل کنند.

کد خبر 2771659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha