تاثیر بازگشت اقلیم کردستان به جمع صادرکنندگان بر بازار جهانی نفت

سرویس جهان- به گفته کارشناسان بازگشت اقلیم کردستان به به جمع صادرکنندگان نفت می‌تواند روی قیمت و عرضه جهانی این محصول تاثیر بگذارد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، اخیراً وزیر نفت عراق از احتمال توافق اربیل و بغداد بر سر از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان عراق خبر داده است.

 نشریه انوستینگ در واکنش به این خبر از احتمال تاثیر بازگشت اقلیم کردستان به جمع صادرکنندگان نفت، بر قیمت جهانی این کالا خبر داد.

 به نوشته این نشریه حوزه سرمایه‌گذاری، از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان همچنین می‌تواند مازاد تولید نفت در بازار جهانی انرژی را افزایش دهد که این موضوع باعث ایجاد نگرانی شده است.

 بر این اساس، توافق اربیل و بغداد می‌تواند روزانه حدود ۳۰۰ هزار بشکه نفت  به بازار عرضه کند. راس مک کی‌ام تحلیلگر بازار انرژی احتمال داده است بازگشت اقلیم کردستان به جمع صادرکنندگان نفت روی قیمت و عرضه آن تاثیر بگذارد.

 او درباره توافق نهایی میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق بر سر از سرگیری صادرات نفت این منطقه تاکید کرد هر چند دو طرف به توافق نزدیک شده‌اند اما با توجه به مسائل سیاسی تاثیرگذار روی این موضوع،  تضمینی وجود ندارد که آن دو بر سر این موضوع مهم توافق کنند.

کد خبر 2771669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha