درصد پیشرفت فیزیکی پروژه جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان به ۵۰ درصد رسید

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: طرح جهاد آبرسانی به ۱۶۹ روستای کردستان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان در حال اجرا است و در حل حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش کرد پرس، محمد فرهاد در نشست خبری با رسانه های کردستان، گفت: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز و طی ۳۰ ماه قرار است ۱۶۹ روستای استان را از نعمت آب شرب بهداشتی به صورت پایدار بهره مند کند.

وی افزود: از این تعداد روستا ۱۲۲ مورد در قالب ۶ مجتمع آبرسانی روستایی و ۴۷ تک روستا قرار دارند و در مجموع ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان اظهار کرد: تا پیش از اجرای طرح جهاد آبرسانی ۷۶ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب پایدار بهره مند بودند و این عدد در حال حاضر ۸۱ درصد و پس از تکمیل این طرح، جمعیت بهره مند از آب شرب پایدار به ۸۷ درصد ارتقا خواهد یافت.

فرهاد ادامه داد: در طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان تاکنون ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال، ۱۱۲.۲ کیلومتر شبکه توزیع، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه، بهسازی ۴ دهنه چشمه، احداث ۳۴ باب مخزن به ظرفیت ۴۹۵۰ مترمکعب و احداث ۲۰ ایستگاه پمپاژ اجرا و تاکنون ۱۳ هزار و ۳۸۰ نفر از این طرح بهره مند شده اند.

وی یادآور شد: با برنامه ریزی های انجام شده قرار است در فاز دوم طرح جهاد آبرسانی نیز ۱۲۰ روستا در استان کردستان با اعتبار یک میلیارد تومان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با اشاره به آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب از روز گذشته، بیان کرد: شعار هفته صرفه جویی سال ۱۴۰۳ آب، محور امنیت و ضامن توسعه است و در این هفته تلاش می شود برنامه های مختلف و گسترده ای با هدف مدیریت مصرف آب اجرا شود.

فرهاد گفت: تغییرات اقلیمی و پیامدهای آن نظیر کاهش چشمگیر بارش ها و افزایش دمای هوا موجب کاهش ذخایر آبی در سرتاسر کشور شده است و لذا ضرورت استفاده صحیح از منابع آبی کشور و آموزش مردم به عنوان مصرف کنندگان عمده آب شرب از وظایف شرکت های آب و فاضلاب است.

وی اظهار کرد: از جمله راهکارهای مهمی که هر ساله برای جلب توجه عمومی به مدیریت بهینه مصرف آب و ضرورت اجرای صرفه جویی می شود، برگزاری برنامه های توجیهی در هفته صرفه جویی مصرف آب است که به مدت یک هفته از ۲۵  تا ۳۱ خردادماه برگزار می شود.

کد خبر 2771724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha