ترکیه در سال جاری بیش از 800 بار شمال عراق را مورد هدف قرار داده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سازمان بین المللی آشوری در گزارشی تحت عنوان "شمال عراق در سال جاری بیش از 800 بار مورد هدف حملات ترکیه قرار گرفته است"، اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تا ماه ژوئن 2024، ارتش ترکیه 833 حمله و بمباران به خاک اقلیم کردستان انجام داده است که در پی این حملات، 8 شهروند غیرنظامی کشته شده‌اند.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، در این گزارش به نقل از سازمان حقوق بشر که بر حملات ترکیه نظارت دارد، آمده است؛ بیشترین حملات ترکیه به استان های دهوک و اربیل به ترتیب با تعداد 365 و 356 حمله بوده است، همچنین 102 حمله به سلیمانیه صورت گرفته و منطقه شنگال در استان نینوا نیز 10 بار مورد حمله قرار گرفته است.

در گزارش مذکور اشاره شده است که ترکیه اغلب مناطق کوهستانی شمال اقلیم کردستان را به بهانه هدف قراردادن پ ک ک که در آن کوه ها مستقر شده بمباران می‌کند اما بیشتر اوقات این مردم غیرنظامی هستند که آتش درگیری میان ترکیه و پ ک ک دامن آنها را می‌گیرد.

همچنین تصریح شده که بر اثر این درگیری‌ها، بسیاری از خانواده های روستاهای اقلیم کردستان به ویژه آنهایی که در شمال استان دهوک و نزدیک مرز ترکیه هستند، مجبور به ترک خانه‌های خود شده و تمام روستاها تخلیه شده اند.

بنا به اعلام این سازمان، در پی حملات ترکیه قبل از سال 2020، 500 روستا تخلیه شدند اما از ابتدای سال جاری این آمار دو برابر شده است.

همچنین گزارش شده آنکارا در سال 2023، 1 هزار و 586 حمله علیه اقلیم کردستان و استان نینوا انجام داده است.

کد خبر 2771828

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha