مصرف برق در ایلام به مرز هشدار رسید

سرویس ایلام - مدیرعامل شرکت برق استان ایلام گفت: متاسفانه با رشد فزاینده مصرف برق مواجه هستیم به طوری که این رشد معادل پیش بینی رشد مصرف ۵ ساله است و عمده این رشد مربوط به کولر های گازی به ویژه در مناطق معتدل شمالی استان است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، ولی الله ناصری ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد مصرف استان مربوط به وسایل سرمایشی است این در حالی است که در مناطق معتدل شمالی استان و شهر ایلام نیازی به کولر گازی نیست و با استفاده از کولر آبی نیز می توان به دمای آسایش رسید.

وی تصریح کرد: استفاده کنندگان از کولر گازی در شمال استان منتظر قبوض برق سنگین و تا مبلغ ۲ میلیون تومان باشند این در حالی است که استفاده از کولر آبی این مبلغ را تا ۸۰ درصد کاهش می دهد.

ناصری بیان کرد: با تنظیم دمای کولر گازی در مناطق گرم جنوبی استان بر روی ۲۵ درجه مصرف برق آن به شکل محسوسی کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل صنعت برق استان ایلام تاکید کرد: در مناطق جنوبی استان نیز دمای آسایش تنظیم کولر گازی بر روی دمای ۲۵ است که این امر هم در کاهش مصرف برق تاثیر گذار است هم در قبوض برق بهای مصرفی مشترکین نقش به سزایی دارد.

ناصری از مردم استان خواست تا با تنظیم دمای کولر گازی بر روی ۲۵، استفاده از دور کند کولر آبی و نیز پرهیز از به مدار آوردن وسایل پر مصرف در ساعات پیک به تامین برق پایدار در تابستان امسال کمک کنند.

مدیرعامل شرکت برق در پایان خاطر نشان کرد: مشترکین با کاهش هر کیلووات مصرف نسبت به سال پایه ۱۴۰۰ می‌توانند تا سقف ۲۰۰۰ تومان پاداش دریافت کنند و از سویی با شرکت در پویش با انرژی از جوایز ارزنده این پوش بهره مند شوند.

کد خبر 2771829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha