مرحله جدید اعمال تحریم ترکیه علیه سلیمانیه

سرویس جهان- بر اساس گزارش فدراسیون پناهندگان و موسسه کردستان واچ در واشنگتن، ترکیه بعد از تحریم فرودگاه سلیمانیه، دریافت ویزا برای شهروندان ساکن این استان را نیز دشوار کرده است.

به گزارش کردپرس، دولت ترکیه از حدود دو سال پیش اقدام به تحریم فرودگاه سلیمانیه اقلیم کردستان عراق کرده است. ترکیه می گوید این اقدام را به دلیل حمایت حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق از پ.ک.ک انجام داده است. استان سلیمانیه عراق تحت کنترل حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق است.

اکنون دو موسسه کردستان واچ در واشنگتن و فدراسیون پناهندگان کرد اعلام کرده اند ترکیه نسبت به اعطای ویزا به شهروندان سلیمانیه محدودیت شدیدی اعمال کرده است، به طوری که اخذ ویزای ترکیه توسط شهروندان ساکن در استان سلیمانیه عراق بسیار دشوار صورت می گیرد.

موسسه کردستان واچ در واشنگتن که تحولات اقلیم کردستان را رصد می کند، این اقدام را بخش دیگری از تحریم ترکیه علیه استان سلیمانیه و در راستای تحت فشار قرار دادن اتحادیه میهنی کردستان عراق، به دلیل نزدیکی این حزب به نیروهای کرد سوریه و پ.ک.ک دانسته است.

بر اساس گزارش این دو موسسه، بازداشت شهروندان اقلیم کردستان که از ترکیه برای مهاجرت غیرقانونی به کشورهای اروپایی استفاده می کنند، نیز افزایش یافته است. طبق این گزارشها میزان بازداشت مهاجران کرد و عراقی در ترکیه در سال 2023 بیش از 42 درصد افزایش یافته است.

کد خبر 2771874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha