تکمیل راه آهن سنندج - باشماق باید اولویت دولت آینده باشد

استاندار کردستان گفت: تکمیل خط آهن سنندج تا باشماق، مطالبه اصلی مردم استان کردستان از دولت آینده است و مجمع نمایندگان باید این مطالبه را به جد دنبال کرده و سعی کنند در بودجه سال آینده برای آن ردیف بودجه بگیرند.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در شورای توسعه و برنامه ریزی استان کردستان، گفت: دولت سیزدهم به دنبال تکمیل پروژه های نیمه تمام است و همین امر باعث شد بسیاری از پروژه هایی که سال ها مانده بود، به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه راه آهن همدان - سنندج در حال حاضر فعال است و یکی از طرح های مهم دولت شهید رئیسی برای استان کردستان محسوب می شود، افزود: تکمیل این خط آهن تا باشماق، مطالبه اصلی استان از دولت آینده است.

استاندار کردستان بر ضرورت اصلاح قوانین مربوط به نهضت ملی مسکن تاکید کرد و اظهار کرد: عدم اجازه الحاق اراضی کشاورزی درجه یک و ۲ کشاورزی به شهرهای کردستان که تمام این اراضی هم اینگونه هستند، باعث شده نتوانیم زمین مورد نیاز مسکن ملی را تامین کنیم.

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان هم در این جلسه بیان کرد: حداقل حقوق کارکنان دستگاه های اجرایی استان ۱۰ میلیون تومان و حداکثر آن به طور خالص و بدون کسورات و مالیات ۷۰ میلیون تومان است و نباید بیش از این مبلغ باشد.

مجتبی مقیاسی ادامه داد: دستگاه های اجرایی حق بکارگیری نیروهای شرکتی در پست های اداری و تخصصی را ندارند.

کد خبر 2771901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha