حزب دمکرات کردستان لیست کاندیدهای خود را به کیمیسون ارائه خواهد کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- قرار است نچیروان بارزانی قرار است با احزاب سیاسی برای مشورت درمورد تعیین تاریخ جدید انتخابات نشستی برگزار کند و حزب دمکرات کردستان نیز اسامی نامزد های خود را به کمیسیون ارائه خواهد کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از کانال8، صدور فرمان ریاستی برای تعیین تارخ انتخابات مشروط به اعلام آمادگی حزب دمکرات کردستان برای شرکت در انتخابات است.

یک منبع در دفتر انتخابات حزب دمکرات کردستان گفت: «درخواست خود برای شرکت در انتخابات را به کمیسیون ارائه کرده اند و قرار است تا 24 ام ماه جاری اسامی نامزدهای خود را نیز ارائه دهند».

وی افزود: «رئیس لیست حزب دمکرات کردستان در حوزه اربیل مشخص شده فعلا درحال تصمیم گیری درمورد حوزه ‌های دیگر هستند».

نبرد عمر مدیر تیم کمیسیون انتخابات عراق در اقلیم کردستان گفت: «ما همچنان منتظر تعیین تارخی جدید هستیم و پس از صدور فرمان ریاستی نیز بار دیگر مهلت ثبت نام برای نامزدها تمدید خواهد شد».

شاین ذکر است انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان قرار بود در اکتبر سال 2022 برگزار شود اما علیرغم فشارهای داخلی و خارجی برای برگزاری آن، به دلیل اختلاف میان احزاب، چهار بار به تعویق افتاد، کمیسیون انتخابات عراق نیز تأکید کرد که یکی از روزهای ماه سپتامبر را به رئیس اقلیم کردستان پیشنهاد کرده است و منتظر پاسخ وی هستند.

کد خبر 2771906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha