استقبال دانشگاه های اقلیم کردستان از دانشجویان کرد سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش نشریه ریجن، صدها تن از دانشجویان مهاجر کرد سوریه در اقلیم کردستان، در دانشگاههای اقلیم کردستان به تحصیل در مقاطع عالی تحصیلی ادامه داده اند.

به گزارش کردپرس، بر اساس گزارش سازمان های دولتی اقلیم کردستان صدها هزار پناهنده جنگ همچنان در اقلیم کردستان زندگی می کنند که دهها هزار نفر از آنها پناهندگان کرد سوریه هستند که از سال 2015 و به دلیل درگیری نیروهای کرد با داعش و پس از آن حملات ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، به اقلیم کردستان فرار کرده اند.

نشریه ریجن با اشاره به حضور دهها هزار از آوارگان کرد سوریه در اقلیم کردستان، از شاغل شدن تعداد قابل توجهی از آنها و حتی پذیرش جوانان کرد سوریه در برخی دانشگاههای اقلیم کردستان از جمله دانشگاه های دهوک و اربیل خبر داده است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر صدها نفر از جوانان کرد سوریه در حال تحصیل در دانشگاههای اقلیم کردستان هستند. به نوشته این نشریه، دانشگاه های اقلیم کردستان تعداد قابل توجهی از جوانان کرد سوریه را با اعطای بورسیه تحصیلی مورد پذیرش قرار داده و تمام هزینه های تحصیلی آنها را تقبل کرده اند.

این نشریه بر اساس آمارهای دولت اقلیم کردستان، از حضور 260000 آواره سوری در اقلیم کردستان خبر داده که بیشتر آنها کرد هستند. حدود 30000 تن از آنها همچنان در کمپ ها زندگی می کنند.

این نشریه ادعا کرده است که آوارگان سوریه توانسته اند با تسهیلاتی که دولت اقلیم کردستان فراهم کرده، کودکان خود را به مدرسه بفرستند و در روند تحصیل کودکان آنها نیز وقفه ای ایجاد نشود.

کد خبر 2771979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha