آمریکا نقش اصلی در برگزاری انتخابات مناطق تحت کنترل کردهای سوریه دارد

موسسه کی پی ای آمریکا ادعا کرد که واشنگتن نقش اصلی را در برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات محلی در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه ایفا می کند.

اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه، در سال جدید تاکنون دو بار برای برگزاری انتخابات محلی اقدام کرده است اما به دلیل برخی مخالفت ها، برگزاری آن به وقت دیگری موکول شده است.
موسسه کی پی ای آمریکا در تحلیلی پیرامون علت تعویق چند باره انتخابات در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، واشنگتن به عنوان متحد اصلی کردهای سوریه را عامل اصلی عدم برگزاری این انتخابات معرفی کرده است.
این اندیشکده معتقد است آمریکا به عنوان متحد مشترک کردهای سوریه و دولت ترکیه، می تواند ضمن خنثی کردن مخالفت ترکیه از طریق تبیین شرایط و بیان مزیت های ثبات در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه از طریق برگزاری انتخابات، مشکلات برگزاری انتخابات در این منطقه را رفع کند.
موسسه کی پی ای با اشاره به اینکه آمریکا شرایط را برای برگزاری انتخابات در این منطقه مناسب ندانسته، به واشنگتن توصیه کرده است شرایط لازم را از طریق مداخله موثر فراهم کند.
این اندیشکده همچنین معتقد است آمریکا به عنوان متحد کردها در عراق و سوریه و با توجه به ارتباطات کردهای سوریه و عراق، می تواند اقلیم کردستان عراق و شورای میهنی کرد سوریه، نزدیک به حکومت اقلیم کردستان را برای کمک به برگزاری انتخاباتی سالم و مطمئن در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه متقاعد کند.

کد خبر 2771993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha