نامزدهای انتخاباتی صادقانه و با احترام با مردم رفتار کنند

مسئول دفتر دیده بان شفافیت و عدالت کردستان گفت: نامزدهای انتخاباتی اگر می خواهند مردم دوباره ما را قبول کرده و دوباره به آنها اعتماد کنند، باید با آنها صادقانه سخن بگویند و با احترام رفتار کنند و از همه مهمتر به وعده هایی که می دهند، جامه عمل بپوشانند.

علی شکری در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، به مناظرات انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این دوره از مناظرات نسبت به گذشته گفتمان ها تفاوت داشت و از توهین و جنجال و برخی اتفاقات حاشیه ای دور بود.

وی اظهار کرد: همین مسئله هم باعث شد تا نامزدهای انتخاباتی بتوانند برنامه های خود را به خوبی ارائه دهند تا مردم برای انتخاب فرد اصلح به عنوان رئیس جمهور، آگاهانه تر عمل کنند.

مسئول دفتر دیده بان شفافیت و عدالت کردستان به میزان مشارکت مردم در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: با توجه به استقبالی که از نامزدهای انتخاباتی در سفرهای استانی می شود، مردم پای کار آمده اند و به نظر می رسد در این دوره شاهد حضور پررنگ مردم پای صندوق های رای باشند.

شکری ادامه داد: شاید مردم ناراحت باشند و احساس ناامیدی کرده باشند، اما قطعا نسبت به سرنوشت خودشان بی تفاوت نیستند و مشارکتی گسترده تر از انتخابات گذشته خواهند داشت.

وی به انتظارات و مطالبات مردم از رئیس جمهور آینده اشاره کرد و یادآور شد: مهمترین مطالبه مردم می تواند بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی باشد و انتظار دارند که تحولی در این حوزه برای آنان ایجاد شود.

مسئول دفتر دیده بان شفافیت و عدالت کردستان بیان کرد: همچنین در میان نیروهای کُرد ظرفیت های انسانی بسیاری وجود دارد و از همین رو انتظار دارند که از این فرصت استفاده کرده و نخبگان کرد را در پست های مدیریتی مهم به کار گیری کنند.

شکری به نگاه رئیس جمهور نسبت به قومیت های مختلف کشور اشاره کرد و گفت: هر کسی که رئیس جمهور می شود باید نگاه عدالت محوری به قومیت های مختلف کشور داشته باشد تا بتواند از این تنوع به بهترین نحو استفاده کند.

وی اظهار کرد: در میان قومیت های کرد، فارس، عرب، ترک، لر، بلوچ و ... ظرفیت های انسانی بسیاری وجود دارد که باید رئیس جمهور آینده در راستای توسعه و اعتلای برنامه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... از آنها استفاده کند.

مسئول دفتر دیده بان شفافیت و عدالت کردستان به نقش احزاب و جریان های سیاسی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: در استانی مانند کردستان، این مهم نمی تواند نقش بسیاری داشته باشد چون مردم آنگونه که باید به این احزاب اعتماد ندارند و مناظرات می تواند بهترین راه برای آشتی مردم با صندوق های رای باشد.

شکری در پاسخ به سوال «این عدم اعتماد به احزاب از کجا شکل گرفته است» نیز اینگونه اظهار کرد: قول ها و وعده هایی که در گذشته داده شده، عامل اصلی به وجود آمدن این عدم اعتماد است.

وی افزود: نامزدهای انتخاباتی اگر می خواهند مردم دوباره ما را قبول کرده و دوباره به آنها اعتماد کنند، باید با آنها صادقانه سخن بگویند و با احترام رفتار کنند و از همه مهمتر به وعده هایی که می دهند، جامه عمل بپوشانند.

کد خبر 2772016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha