بستری شدن ده‌ها تن بر اثر شدت گرما در قامشلو

سرویس سوریه - روزانه ده‌ها شهروند به دلیل موج گرمای شدید در بیمارستان شهر قامشلو کردستان سوریه بستری می‌شوند.

به گزارش کردپرس، مدیر بیمارستان السلام شهر قامشلو در مصاحبه‌ای تاکید کرد که ده‌ها شهروند به صورت روزانه به دلیل موج گرمای شدید در این بیمارستان بستری می شوند.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، «فرات مقدسی» مدیر بیمارستان السلام قامشلو روز چهارشنبه اعلام کرد که به دلیل افزایش دمای هوا در شهر قامشلو واقع در شمال و شرق سوریه روزانه ده‌ها تن را با شرایط مختلف درمان می‌کنند.

«فرات مقدسی» اظهار داشت که قرار گرفتن در معرض دمای بالا منجر به بسیاری از بیماری‌های ویروسی و عفونی از جمله علائمی شبیه علائم کووید-۱۹ می‌شود.

وی موارد شایع را مشکلات گوارشی، التهاب حاد روده و عفونت‌های باکتریایی عنوان کرد.

مقدسی افزود: «بیماری جدیدی مشابه ویروس کرونا در سوریه پدیدار شده است، اما با علائم خفیف‌تر از جمله تب شدید تا ۴۰ درجه، خستگی، مشکلات گوارشی، اسهال، دردهای شکمی و سینه.

وی توضیح داد که موارد بستری به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین سالانه خود افزایش یافته است و همه گروه‌های سنی را تحت تاثیر قرار داده است.

مقدسی تصریح کرد که کمبود آب، کم بودن مصرف آب توسط خانوارها و کمبود برق و الکتریسیته از عوامل شیوع این بیماری در بین مردم است.

لازم به ذکر است که از اوایل سال ۲۰۲۴، مناطق شمال و شرق سوریه در پی آخرین حملات ترکیه که زیرساخت‌های حیاتی و نیروگاه‌های تولید برق را هدف قرار دادند به طور کلی از کمبود منابع آب، سوخت و برق رنج می‌برند. این امر باعث شده تا مردم برای رفع نیازهای اولیه به راهکارهای غیربهداشتی متوسل شوند. مردم آب تحویل داده شده توسط تانکرهای خصوصی را که از چاه‌های آبی مناسب برای آشامیدن پر می‌شود، خریداری و مصرف می‌کنند.

کد خبر 2772118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha