شور انتخاباتی در بانه

سرویس کردستان- رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بانه همزمان با سراسر کشور با حضور پرشور مردم این دیار آغاز شده و مردم از همان ابتدای شروع رای گیری پای صندوق های رای با شور و اشتیاق حضور یافتند و شور انتخاباتی خلق کردند.

به گزارش خبرنگار کردپرس رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بانه همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح روز جمعه هشتم تیر ماه آغاز شد و مردم از اول صبح به صورت دسته جمعی، خانوادگی و گاهی تنها برای تعیین سرنوشت خود در پای صندوق های رای حاضر شدند و خواستند تا بار دیگر بیعت خود را با انقلاب و مقام معظم رهبری تازه کنند و به دشمنان نشان دهند ایران اسلامی همچنان یکپارچه و منسجم است و این مردم هر روز با حضور در صحنه های انقلابی پایه های نظام را محکمتر می کنند و دشمنان را از ضربه زدن به نظام مایوس می کنند.

در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مسعود پزشکیان، محمد باقر قالیباف، سعید جلیلی، مصطفی پور محمدی از سوی شورای نگهبان به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری انتخاب شدند.

متولدین تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می توانند با ارائه شناسنامه و یا کارت ملی در این انتخابات شرکت کنند.

ساعت هفت و نیم صبح جمعه همراه تیمی از فرمانداری بانه راهی شعبه شماره ۱۵ در بهداشت شماره یک شدیم برخی از مسئولین شهرستان برای رای دادن به این شعبه آمدند و رای خود را به صندوق انداختند و بعد از آن نیز جوانان، زنان خانه دار، پیرزن ها و پیرمرد با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی وارد این شعبه شدند البته برخی از انها قبل از آغاز رای گیری در محل حضور داشتند.

آمده ام تا دین خود را ادا کنم

جوانی که از همان دقایق اولیه آغاز رای گیری در شعبه شماره ۱۵ حضور داشت بعد از اینکه رای به قول خودش دینش را ادا کرد گفت: به خاطر اینکه در تعیین سرنوشت جامعه ام بی تفاوت نباشم آمده ام تا رای و نظرم که برایم بسیار مهم استف ادا کنم.

ریبوار احمدی افزود: یک رای هم می تواند تاثیر گذار باشد ما در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم این حق به همه ما داده شده و باید از حقی که داریم با حضور در صندوق های رای دفاع کنیم.

بسیار خوشحال هستم که می توانم در تعیین سرونوشت جامعه ام تاثیر گذار باشم و از همه مردم می خواهم از این فرصتی که برای پیش اماده در تصیم گیری و تصمیم سازی برای کشورشان بهره بگیرند.

وی خطاب به رییس جمهور آینده کشور می گوید: رییس جمهور آینده با انتخاب مردم این مسئولین را برعهده می گیرد بایستی توجه ویژه به خواسته جوانان بویژه در ایجاد اشتغال، مسکن و ازدواج داشته باشد و با ایجاد رفاه زمینه را برای امنیت کشور فراهم کند.

احمدی افزود: باتوجه به مناظره های انتخاباتی که بسیار اثر گذار بود رای دادم و از ریاست جمهور آینده می خواهم به وعده ای که به مردم دادند عمل کنند.

مهمترین مشکل جامعه اقتصادی است

یک بانوی خانه دار نیز از همان ابتدای صبح به همراه همسرش و دخترش آمده بودند که رای خود را به صندوق بیندازند وی گفت: مهمترین مشکل امروز جامعه ما اقتصادی است رییس جمهور آینده باید به فکر حل مشکلات اقتصادی مردم باشد اگر مشکل اقتصادی حل نشود بسیاری از مشکلات جامعه همچنان حل نشده باقی خواهند ماند.

زهرا محمدی هدف خود را برای شرکت در انتخابات اینگونه بیان کرد: با این امید امروز امده ام تا دریچه امیدی برای رفع مشکلات جامعه باز شود

وی پخش مناظره های انتخاباتی را بسیار تاثیر گذار عنوان کرد و گفت: با نگاه کردن به مناظره های انتخاباتی و مقایسه کاندیداها با همدیگر شخص مورد نظرم را انتخاب کردم و امروز آمده ام تا رای خودم به صندوق بیندازم چراکه رای تک تک افراد در تعیین سرنوشت و آینده جامعه موثر خواهد بود.

محمدی توجه به خواسته ها و نیازهای زنان خانه دار و حق برخورداری از بیمه  را از مهمترین خواسته این قشر عنوان کرد و افزود: زنان خانه دار بسیار مظلوم واقع شدند از کمترین حق در زندگی برخوردار هستند رییس جمهور آینده بایستی به خواسته این قشر گمنام جامعه توجه کند و راهکاری برای حل مشکلات آنان ارائه دهد.

انتخاب فرد مورد نظر رای اولی ها

سینا حسنی نیز یک رای اولی است که ساعاتی بعد از آغاز رای گیری در پای یکی از صندوق های رای حاضر شده و می گوید: حضور رای اولی برای انتخاب فرد اصلح بسیار مهم است اگر ما در این میدان حضور نداشته باشیم و فرد اصلح مورد نظر خود را انتخاب نکنیم فردی انتخاب خواهد شد که خواسته ما را درک نمی کنند.

وی در ادامه افزود: بسیار خوشحال هستم برای اولین بار رای می دهم و نقشی در آینده کشور ایفا می کنم پیشرفت و توسعه کشور نیاز به مشارکت همه ما دارد و رییس جمهور آینده باید به فکر همه اقشار جامعه باشد و زمینه را برای رفع مشکلات کشور فراهم کند.

حسنی مهمترین نیاز هم سن و سالهای خود را آموزش و پرورش عنوان کرد نظام آموزشی نیاز به تحول  دارد ما در بانه کمبود فضای آموزشی داریم گاهی چهل نفر یا بیشتر در یک کلاس حضور دارند که این باعث می شود فرآیند اموزش با کندی و گاهی با مشکل همراه شود.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در شهرستان بانه در ۱۱۰ شعبه اخذ رای برگزار می شود که شامل  ۵۱ شعبه ثابت و ۵۹ شعبه سیار است و از ۵۱ شعبه ثابت اخذ رای در شهرستان ۴۷ شعبه  ثابت شهری و چهار شعبه ثابت روستای است و از ۵۹ شعبه سیار نیز ۵۸ شعبه سیار روستای و یک شعبه سیار شهری برای امکان نظامی و جاهای حساس در نظر گرفته شده است.

یک هزار و ۸۶۵ نفر در برگزاری این انتخابات براساس نیاز سنجی انجام شده، همکاری می کنند

کد خبر 2772190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha