دبیر کل سابق وزارت پیشمرگه: ترکیە در دو سال اخیر بیش از 700 حملۀ هوایی بە عراق و اقلیم کردستان انجام دادە است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- جبار یاور در اظهاراتی نسبت به تشدید تحرکات ترکیه در خاک عراق و اقلیم کردستان هشدار داد و گفت: ترکیه 80 مقر و مرکز نظامی در خاک عراق و اقلیم کردستان ایجاد کرده و تا عمق 40کیلومتری به خاک اقلیم کردستان تجاوز کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، جبار یاور، دبیرکل سابق وزارت پیشمرگه، دربارۀ حضور نظامی ترکیه در خاک عراق و اقلیم کردستان ابراز نگرانی کرد و گفت: هواپیماهای ترکیه طی 24 ساعت شبانه روز در آسمان عراق در حال پرواز و گشت زنی هستند و در دو سال اخیر بیش از 700 عملیات نظامی در خاک عراق و اقلیم کردستان انجام دادەاند.

وی افزود: ترکیە با استناد بە یک مصوبە پارلمان این کشور، بە خاک اقلیم کردستان حملە می کند و هیچ توافقی مبنی بر ورود نیروی ترکیە بە خاک اقلیم کردستان و انجام دادن عملیات نظامی، در میان عراق و ترکیە وجود ندارد.

جبار یاور تصریح کرد: ترکیە نزدیک بە 80 مقر و مرکز نظامی در خاک عراق و اقلیم کردستان ایجاد کردە است. بە طول 200 کیلومتر و تا عمق 40 کیلومتر به خاک اقلیم کردستان وارد شده و عراق نیز از تمام این جزئیات اطلاع دارد.

وی همچنین افزود: ترکیه در شش ماه اخیر، 198 عملیات نظامی زمینی و هوایی را در خاک عراق و اقلیم کردستان انجام داده و سال گذشته نیز 540 عملیات را انجام داده بود.ش

کد خبر 2772229

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha