بازداشت یک جوان حلبچەای بە دلیل نوشتن کامنت در شبکە اجتماعی

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مرکز مترو (مؤسسۀ فعال در حوزۀ دفاع از حقوق روزنامەنگاران) در بیانیەای، ضمن نشان دادن اعتراض خود نسبت بە زندانی کردن یک جوان شهر حلبچە، اعلام کرد: این جوان بە دلیل نوشتن یک کامنت فیسبوک بازداشت شدە است.

بە گزارش کردپرس بە نقل از روداو،  مرکز مترو (مؤسسۀ فعال در حوزۀ دفاع از حقوق روزنامەنگاران) در بیانیەای اعلام کرد: یک جوان شهر حلبچە بە نام بریار کمال محمد متولد 1999، روز چهارشنبە 26/ 6/ 2024 در پی شکایت فرماندار حلبچە از وی، بازداشت شدە و دادگاە نیز درخواست خانوادۀ وی برای آزادیش را رد کردە است.

نخشە ناصح فرماندار حلبچە تکذیب کردە است کە شکایتی از جوان مذکور کردە باشد و در این خصوص بە شبکە روداو گفت: من شکایتی علیە او ثبت نکردەام، بلکە هیأتهای مشترک فرمانداری از او شکایت کردەاند زیرا در شبکۀ اجتماعی، سخنان ناشایستی علیە ما گفتە است.

شایان ذکر است، پس از آن کە هیأتهای مشترک فرمانداری، نانوایی بریار کمال را پلمپ کردند این جوان در شبکە اجتماعی بە این اقدام فرمانداری واکنش نشان داد و کامنت نوشتە است.  مرکز مترو (مؤسسۀ فعال در حوزۀ دفاع از حقوق روزنامەنگاران) معتقد است: این گونە واکنشهای تند بە خاطر یک اظهار نظر و بازداشت کردن در روزهای پایانی فعالیت اداری، نشانۀ بد و خطرناکی برای آزادی است و خواهان آن هستیم که در اسرع وقت، این جوان آزاد شود و پروندۀ او مختومه اعلام گردد زیرا زندانی کردن افراد به خاطر نوشتن کامنت، مایه نگرانی است.

کد خبر 2772264

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha