طرح ترافیک تابستانه پلیس راهور در کردستان اجرا می شود

رئیس پلیس راهور کردستان از اجرای طرح ترافیکی تابستانه در سطح استان خبر داد و گفت: جریمه و مجازات تنها درمان موقت است و فاقد هرگونه تأثیر فرهنگی در جریان سامان بخشی به ترافیک و کنترل آن است.

به گزارش کرد پرس، سرهنگ رضا همتی زاده با اشاره به اجرای طرح ترافیکی تابستانه، گفت: امروزه در شهرهای بزرگ مشکلات ترافیکی، نمود فراوانی پیدا کرده و موجب نارضایتی مردم شده است به طوری که موجب بروز برخی ناهنجاری ها و قانون شکنی ها از طرف برخی از شهروندان شده است.

وی افزود: طبق بررسی های به عمل آمده، مشخص شد مشکلات حمل ونقل شهر یک معلول چند علتی است یکی از عوامل آن، رعایت نکردن و بی توجهی برخی شهروندان نسبت به قوانین ترافیک است که نخستین راهی که برای برخورد با این گروه به نظر می رسد، جریمه کردن متخلف است.

رئیس پلیس راهور کردستان اظهار کرد: جریمه یکی از مهم ترین ابزارهای مبارزه با تخلفات رانندگی است که استفاده از آن در کنترل بی نظمی ترافیکی مؤثر است، زیرا اکثر رانندگان از جریمه شدن می هراسند و در مکان هایی که مأموران راهنمایی ورانندگی حضور دارند از ارتکاب کوچک ترین خلافی نیز خودداری می کنند، اما همین افراد به محض فرصت یابی و به محض اینکه چشم مأموران را دور ببینند، به کلی قانون و حرمت آن را فراموش می کنند.

سرهنگ همتی زاده ادامه داد: جریمه و مجازات تنها درمان موقت است و فاقد هرگونه تأثیر فرهنگی در جریان سامان بخشی به ترافیک و کنترل آن است.

وی یادآور شد: از طرف دیگر در بسیاری از مکان ها و زمان ها مأموران راهنمایی ورانندگی در محل حضور نداشته و بسیاری از تخلفات به دور از چشم آن ها صورت می گیرد، به همین دلیل این روش نمی تواند به عنوان یک راه حل اصولی معرفی شود.

رئیس پلیس راهور کردستان بیان کرد: یکی دیگر از راه حل های ارائه شده در این زمینه، آموزش قوانین و ارتقای فرهنگ ترافیک شهروندان بوده که در ادامه سعی شده با ارائه برنامه های کوتاه مدت و درازمدت مردم را در حل مشکلات ترافیک سهیم کرده تا از این طریق اثرات منفی ناشی از ترافیک را به حداقل رساند.

سرهنگ همتی زاده گفت: بعضی طرح ها همچون آموزش فرهنگ به دانش آموزان تنها جنبه آموزشی داشته، اما بعضی از طرح ها ایجاد زیر ساختار مناسب جهت ارتقای فرهنگ است که در راستای طرح تابستانی با همکاری شهرداری ها در دست اجرا است.

وی افزود: از جمله اقدامات در دستور کار می توان به نصب تابلو و علائم ترافیکی موردنیاز در سطح شهر، اصلاح تابلوها و علائم ترافیکی موجود در سطح شهر، نصب چراغ های راهنمایی با زمان بندی ثابت یا متغیر موردنیاز سطح شهر، اصلاح زمان بندی چراغ های راهنمایی موجود در تقاطع های سطح شهر، ایجاد مسیرهای عابرپیاده از طریق تعریض پیاده روها، اصلاح خط کشی ها و نرده های عابر پیاده، ایجاد مسیرهای دوچرخه در سطح معابر شهر و اصلاح و ایمن سازی مسیرهای دوچرخه موجود سطح شهر اشاره کرد.

کد خبر 2772276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha